Monday, March 28, 2011
SQ117 ၿပန္ေပးဆြဲခံရမွဳ အႏွစ္ ၂၀ ၿပည့္ အမွတ္တရ
ဒီေဆာင္းပါးကေတာ့ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၆ ရက္ေန႕ထုတ္ The Straits Times သတင္းစာ၏ Saturday Special တြင္ေဖာ္ၿပခဲ့ေသာ
ေဆာင္းပါးရွင္မ်ားၿဖစ္သည့္ Mr. Francis Chan ႏွင့္ Mr. William Choong တို႕ေရးသားသည့္ စကၤာပူေလေၾကာင္းလိုင္း ခရီးစဥ္အမွတ္
SQ117 ၿပန္ေပးဆြဲခံရမွဳ အႏွစ္ ၂၀ ၿပည့္အမွတ္တရအၿဖစ္ ေဖာ္ၿပသည့္ေဆာင္းပါးကို တိုက္ရိုက္ဘာသာၿပန္ဆိုထားၿခင္းၿဖစ္ပါသည္။
ယခုဘာသာၿပန္ဆိုမွဳ post ကိုမည္သည့္ website/blog မ်ားႏွင့္ပံုႏိုပ္ထုတ္ေဝသည့္ စာအုပ္မ်ား၊ forward e-mail မ်ားတြင္ ထပ္ဆင့္ ကူးယူေဖာ္ၿပၿခင္းမၿပဳပါရန္ ေလးေလးနက္နက္ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။
၁၉၉၁ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၆ ရက္ေန႕ကၿဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ စကၤာပူေလေၾကာင္း ခရီးစဥ္ SQ117 ၿပန္ေပးဆြဲခံရမွဳဟာ ယေန႕ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၆ ရက္ေန႕မွာေတာ့ အႏွစ္ ၂၀ ၿပည့္ခဲ့ၿပီၿဖစ္ပါတယ္။ ဒီၿပန္ေပးဆြဲမွဳ ကို စကၤာပူတပ္မေတာ္ရဲ့ အထူးကြန္မန္ဒို မ်ားက ေအာင္ၿမင္စြာ ေၿခမွဳန္းႏိုင္ခဲ့ပံုကိုအဆင့္ဆင့္ကို ၿပန္ေၿပာင္းေဖာ္ၿပထားတာၿဖစ္ပါတယ္။
ၿပန္ေပးဆြဲသူမ်ားရဲ့ေတာင္းဆိုခ်က္မ်ားက အလြန္ရွင္းလင္းၿပတ္သားပါတယ္။ ေလယာဥ္ ၅ မိနစ္အတြင္း မထြက္ခြာလွ်င္ ဓားစာခံမ်ားကို
သတ္ပစ္လိမ့္မည္ၿဖစ္ပါတယ္။ ဒါေလယာဥ္အပိုင္စီးမွဳကို ႏိုမ္နင္းေရးအတြက္ အစမ္းေလ့က်င့္ေနၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။ စကၤာပူေလေၾကာင္း
ရဲ့ေလယာဥ္အမွဳထမ္း ၂ ဦးကို ဓားတရမ္းရမ္းနဲ႕အပိုင္စီးထားတဲ့ ေသာင္းၾကမ္းသူမ်ားက ေလယာဥ္ေပၚမွတြန္းခ်ခဲ့ ၿပီးၿဖစ္ပါတယ္။
ပါကစတန္ႏိုင္ငံသား အၾကမ္းဖက္ေသာင္းၾကမ္းသူ ၄ ဦးတို႕ကေလယာဥ္ေပၚရွိ ခရီးသည္မ်ားနဲ႔ ေလယာဥ္အမွဳထမ္းမ်ားကို မီးေလာင္တိုက္ သြင္းပစ္မယ္လို႕ ၿခိမ္းေၿခာက္ထားပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ဟာ မနက္ ၆နာရီ ၄၅မိနစ္ၿဖစ္ၿပီး ဆံုးၿဖတ္ခ်က္တစ္စံုတရာ ခ်ႏိုင္ဖို႕
၅ မိနစ္ပဲ အခ်ိန္ရွိပါတယ္။ လူအေယာက္ ၁၂၃ ဦးတို႕ရဲ့ အသက္ေတြကိုကယ္တင္မလား?? သို႕တည္းမဟုတ္ ေသြးပင္လယ္ေဝမလား ??ဆိုတာကေတာ့ ဒီ ၅ မိနစ္သာ က်န္ရွိတဲ့ အခ်ိန္ေပၚမူတည္ေနပါတယ္။
အခင္းၿဖစ္ပြားေနတဲ့ ေနရာမွာ အေၿခစိုက္ၿပီး အနီးကပ္ကြပ္ကဲမွဳေတြေပးေနတဲ့ အဆင့္ၿမင့္ထိပ္တန္းအရာရွိၾကီးမ်ားဟာ ဒီၿပန္ေပးဆြဲမွဳကို
အၾကမ္းနည္းနဲ႕ ၿဖိဳခြင္းဖို႕ပိုမိုအေရးၾကီးတယ္ ဆိုတာသိရွိနားလည္ထားၾကပါတယ္။ ေစာေစာပိုင္းတံုးက ညွီႏိွဳင္းမွဳေတြ၊ အေပးအယူၿပဳမွဳ
ေတြကေတာ့ ၿပသနာအေပၚ အသက္ရွဳအနည္းငယ္ေခ်ာင္ရံုပဲရွိပါတယ္။ သို႕ေသာ္ ယခုအခ်ိန္မွာေတာ့ စကားေတြေၿပာေနဖို႕အခ်ိန္မဟုတ္
ေတာ့ပါဘူး။
ၿပန္ေပးဆြဲမွဳၿဖိဳခြဲေရး ႏွင့္ ကယ္ဆယ္ေရးအဖြဲ႕ရဲ့ ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္သူမ်ား ၿဖစ္ေသာၿဖစ္ေသာ ဥပေဒႏွင့္ၿပည္ထဲေရး ဝန္ၾကီး
Prof. S.jayakumar (ယခု အဆင့္ၿမင့္ ဝန္ၾကီး)၊ ကာကြယ္ေရး ဒုတိယ ဝန္ၾကီး Dr. Yeo Ning Hong (ယခု Director of Singapore Press Holding, A member of Kepple Panel and Adviser to Far East Organization) တို႕ကဒီအၿဖစ္အပ်က္ကို ၿပန္ေၿပာင္း
ေၿပာဆိုရာတြင္ -
“ က်ေနာ္တို႕မွာ ေရြးခ်ယ္စရာနည္းလမ္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႕အေနနဲ႕ ၿပန္ေပးသမားေတြ စၿပီးအခ်ိန္ကိုစေရတြက္ေနခ်ိန္ မွာပဲ
တစ္ခုခု ကိုအလွ်င္အၿမန္လုပ္ေဆာင္ရေတာ့မွာပါ”
“ က်ေနာ္တို႕ စကၤာပူတပ္မေတာ္ ကြန္မန္ဒိုတပ္ဖြဲ႕ တာဝန္ခံအရာရွိၾကီးၿဖစ္တဲ့ ဗိုလ္မွဴးခ်ဳပ္ Ng jui Ping ကိုတပ္ဖြဲ႕ဝင္ေတြအစဥ္သင့္ၿဖစ္ေန
လား၊ ၿဖစ္ေနရင္ ေႏွာင့္ေႏွးမေနပဲ တိုက္ခိုက္ေတာ့ဖို႕ အမိန္ေပးလိုက္တယ္ ”
နာရီေပါင္းမ်ားစြာၾကာၿမင့္ေနၿပီၿဖစ္တဲ့ ၿပန္ေပးသမားေတြနဲ႕ ညွီႏွိဳင္းမွဳေတြဟာေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ဘာရလဒ္မွမေပၚထြန္းလာခဲ့ပါဘူး။ ခ်န္ဂီေလဆိပ္ၾကီး မပိတ္ရေသးခင္ ဓားစာခံ ေတြကိုကယ္တင္ႏိုင္ၿပီး ဒီၿပသနာၿပီးဆံုးႏိုင္ဖို႕ ၿပတ္ၿပတ္သားသား ေဆာင္ရြက္ဖို႕ အေရးတၾကီး ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရတာပါ။ ဒီၿပန္ေပးဆြဲမွဳအၿဖစ္အပ်က္ကို အစကေနၿပန္ေၿပာင္း ေလ့လာရရင္ေတာ့ -
လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၊ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၆ ရက္ေန႕က ခရီးသည္အၿဖစ္ ဟန္ေဆာင္လိုက္ပါလာတဲ့ ၿပန္ေပးသမား ၄ ဦးဟာ
မေလးရွားႏိုင္ငံ ကြာလာလမ္ပူၿမိဳ႕ Subang International Airport ကေန စကၤာပူကို ထြက္ခြာမယ့္ စကၤာပူေလေၾကာင္းခရီးစဥ္အမွတ္
SQ117 ေပၚကိုတက္ေရာက္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ည 9.38 နာရီမွာေတာ့ ေလဆိပ္ကေန ေလယာဥ္ေအာင္ေအာင္ၿမင္ၿမင္ ထြက္ခြာခဲ့ၿပီးေနာက္
၁၂ မိနစ္အၾကာ ေလထုတြင္း ေၿမၿပင္မွ အၿမင့္မီတာ ၈၃၀၀ ကိုပ်ံသန္းတက္ေနစဥ္အတြင္း၊ ၿပန္ေပးသမားတစ္ဦးက လက္ထဲမွာ ေဖာက္ခြဲ
ေရးပစၥည္း လို႕ယူဆရတဲ့အရာတစ္ခုႏွင့္ မီးၿခစ္တစ္ခုကိုကိုင္တြယ္ၿပီး ေလယာဥ္ေမာင္းခန္းအတြင္းသို႕ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါတယ္။
ၿပန္ေပးသမား ရဲ့ ပထမဆံုးေတာင္းဆိုခ်က္အေနနဲ႕ ေလယာဥ္မွဴးကို စကၤာပူမွာမဆင္းပဲ ဆစ္ဒနီၿမိဳ႕ကိုပ်ံသန္းဖို႕ေၿပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
ေလယာဥ္မွဴးက ဆစ္ဒနီကိုပ်ံသန္းႏိုင္ဖို႕ဆီ အလံုအေလာက္မရွိတဲ့ အတြက္ စကၤာပူမွာပဲဆင္းသက္မွၿဖစ္မယ္ လို႕ ၿပန္ေပးသမားကို ရွင္းၿပ
ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အလြယ္တကူ လက္မခံပဲ Airbus A-310 ေလယာဥ္ကို ေလထုထဲမွာပဲေဖာက္ခြဲပစ္မယ္ လို႕ၿခိမ္းေၿခာက္ေသာ္လည္း
ေလယာဥ္မွဳးက ဆီမေလာက္ပဲဆက္အတင္းဆက္ပ်ံခိုင္းမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဆစ္ဒနီကိုမေရာက္ပဲ လမ္းမွာတင္ပ်က္က်လိမ့္မယ္ လို႕ထပ္ေၿပာ
တဲ့အခါ ၿပန္ေပးသမားက ေလယာဥ္ကို စကၤာပူမွာယာယီဆင္းသက္ဖို႕ သေဘာတူလိုက္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ေမာင္းခန္းထဲမွာ ၿဖစ္ေနစဥ္
အတြင္းမွာပဲ က်န္တဲ့ ၿပန္ေပးသမား ၃ ဦးတို႕က ခရီးသည္မ်ားအားလံုး နဲ႕ ေလယာဥ္အမွဳထမ္းမ်ားကို Economy Class ထဲမွာ ထိမ္းသိမ္း
ထားပါတယ္။
ည 10.24 နာရီမွာေတာ့ SQ117 ဟာစကၤာပူခ်န္ဂီေလဆိပ္ ကိုဆင္းသက္ခဲ့ၿပီး ေလယာဥ္ေၿပလမ္း အမွတ္ (၁) ရဲ့အလည္မွာ ရပ္တန္႕ထား
ပါတယ္။ ၿပန္ေပးေခါင္းေဆာင္ Sahid က ေလယာဥ္မွဴး Captain Lim ကိုသူ႕ရဲ့ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြကို အာဏာပိုင္ေတြဆီသတင္းပို႕ခိုင္း
ရာမွာ -
၁။ စကၤာပူႏိုင္ငံ ပါကစတန္ႏိုင္ငံသံအမတ္ၾကီးနဲ႕ စကားေၿပာ၍ ပါကစတန္ႏိုင္ငံဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း၏ အမိ်ဳးသားအပါအဝင္ ၄င္းတို႕ ပါတီၿဖစ္သည့္ Pakistan People's Party ပါတီဝင္ ၁၁ ဦးတို႕ကို ပါကစ္စတန္ႏိုင္ငံ အတြင္းရွိေထာင္မ်ားမွ လႊတ္ေပးရန္
၂။ ေလယာဥ္ကိုဆီအၿပည့္ၿဖည့္ၿပီး ဆစ္ဒနီၿမိဳ႕ကိုဆက္လက္ပ်ံသန္းခြင့္ၿပဳရန္
တို႕ၿဖစ္ၿပီး သူတို႕၏ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြကို မလိုက္ေလ်ာပါက ေလယာဥ္ေပၚရွိခရီးသည္မ်ား အားလံုးကိုသတ္ပစ္မည္ၿဖစ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကားခဲ့သည္။
ေလယာဥ္မွဴး Captaing Lim ကၿပန္ေပးသမား Sahid ေလယာဥ္ေမာင္းခန္းအတြင္း ဝင္မလာမီ စကၠန္႕ပိုင္းအလိုမွာ ေလယာဥ္ အေနာက္ပိုင္း မွာရွိတဲ့ ေလယာဥ္အမွဴထမ္းခ်ဳပ္ ကသူ႕စီလွမ္းသတိေပးခ်က္ကို လက္ခံရရွိၿပီးေနာက္ သူ႕ ေလယာဥ္ၿပန္ေပးဆြဲ ခံေနရ ေၾကာင္း ေလေၾကာင္းထိမ္းေမွ်ာ္စင္ကိုထပ္ဆင့္ အေၾကာင္းၾကားႏိုင္ခဲ့ၿပီး အာဏာပိုင္မ်ားအေနနဲ႕ အဆင့္သင့္ ၿပန္ဆင္ဖို႕ အခြင့္အေရး ပိုမိုရရွိခဲ့ေစပါတယ္။ သတင္းရရွိလွ်င္ ရရွိၿခင္း စကၤာပူအၾကမ္းဖက္မွဳကာကြယ္ေရး ယႏၱရားဟာ အသက္ဝင္လွဳပ္ရွားလာၿပီး၊ ရဲတပ္ဖြဲ႕၊ စကၤာပူတပ္မေတာ္၊ ဦးေဆာင္ကြပ္ကဲေရးအဖြဲ႕ နဲ႕ အမ်ိဳးသား အေရးေပၚအေၿခအေန စီမံခန္႕ခြဲေရးအဖြဲ႕စတဲ့ ပူးေပါင္းအဖြဲ႕ေတြကို အလွ်င္အၿမန္ ဆင့္ေခၚၿပီးေလယာဥ္ကို ေစာင့္ဆိုင္းေနခဲ့ၾကပါတယ္။
ည ၁၀ နာရီအခ်ိန္မွာေတာ့ ကာကြယ္ေရးဝန္ၾကီးဌာန အၿမဲတမ္းအတြင္းဝင္ Mr. Lim Siong Guan (ယခု - President of the Government of Singapore Investment Corporation) က သတင္းရရွိၿခင္း ခ်န္ဂီေလဆိပ္ကို ခ်က္ခ်င္း သြားေရာက္ခဲ့ၿပီး အမွန္တကယ္ ၿဖစ္ေနတာလား လို႕ သူေတြးခဲ့မိတဲ့အေၾကာင္းၿပန္ေၿပာၿပပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္တံုးက ဥပေဒနဲ႕ၿပည္ထဲေရးဝန္ၾကီး
Prof Jayakumar ကေတာ့ ည 10.30 အခ်ိန္သူ႕အိမ္မွာရွိေနခ်ိန္တြင္ ၿပည္ထဲေရးဝန္ၾကီးဌာန ဒုတိယအတြင္းဝန္က ဖံုးနဲ႔ဆက္ၿပီး သတင္း
ေပးပို႕တာကိုလက္ခံရရွိၿပီးတဲ့ေနာက္ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ Mr. Goh Chok Tong နဲ႕ ဝါရင့္ဝန္ၾကီး Mr. Lee Kuan Yew တို႕ကိုထပ္ဆင့္သတင္းေပး
ပို႕ခဲ့ၿပီး ၿပန္ေပးသမားေတြရဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္နဲ႕ အေၿခအေနကိုရွင္းၿပခဲ့ပါတယ္။
တခ်ိန္ထဲမွာပဲ ရဲတပ္ဖြဲ႕ ညွီႏွိဳင္းေရးမွဴးက ၿပန္ေပးသမားေတြကို Captain Lim ကတဆင့္ဆက္သြယ္ၿပီး စတင္ညွီႏွိဳင္းဖို႕ၾကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။
အၿဖစ္အပ်က္ၾကီးတစ္ခုလံုးရဲ့ အစပိုင္းမွာေတာ့ ၁၁၄ ဦးေသာခရီးသည္မ်ားနဲ႕ ၉ ဦးေသာ ေလယာဥ္အမွဳထမ္းမ်ားဟာ ဒီၿပန္ေပးသမားေတြ
ဟာ အရက္မူးၿပီးေသာင္းက်န္း ၾကတာပဲလို႕ထင္ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ၿပန္ေပးသမားမ်ားရဲ့ အဆက္မၿပတ္ၿခိမ္းေၿခာက္မွဳေတြ၊
အေလးအနက္ေၿပာဆိုမွဳေတြ၊ စိတ္လွဳပ္ရွားေဒါသထြက္ေနတဲ့ ဟန္အမွဳအရာေတြေၾကာင့္ အမွန္တကယ္ ၿပန္ေပးဆြဲခံေနရၿပီၿဖစ္ေၾကာင္း
သိရွိနားလည္လာၾကတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။
ည 11.20 နာရီမွာေတာ့ စိတ္မရွည္ေတာ့တဲ့ ၿပန္ေပးသမားတစ္ဦးၿဖစ္တဲ့ Fida ဆိုသူက ေလယာဥ္အမွဳထမ္း Mr. Bernard Tan ကို ၄.၅ မီတာ ၿမင့္တဲ့ ေလယာဥ္စီကေန ေၿပလမ္းေပၚကိုတြန္းခ်ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ ၄ နာရီၾကာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ သူတို႕ရ့ဲလိုလားေတာင္းဆို
ခ်က္ေတြကို ၿမန္ၿမန္ဆန္ဆန္မၿဖစ္ေၿမာက္သၿဖင့္ စိတ္မရွည္ေတာ့ပဲ ေနာက္ထပ္ေလယာဥ္အမွဳထမ္းတစ္ဦးကို ထိုးက်ိတ္ကန္ေၾကာက္ၿပီး
ေလယာဥ္ေပၚက ထပ္မံတြန္းခ်ခဲ့ပါတယ္။
ရဲတပ္ဖြဲ႕ရဲ့ ညီွႏွိဳင္းေရးမွဴးေတြကလဲ အစြမ္းကုန္အခ်ိန္ဆြဲဖို႕ၾကိဳးစားရာမွာ အသင့္အတင့္ အခ်ိန္ဆြဲႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း တၿဖည္းၿဖည္းအခ်ိန္
ဟာကုန္ဆံုးလာေနခဲ့ပါၿပီ။ ည ၁၂ နာရီထိုးမွာေတာ့ သူတို႕ရဲ့ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြ ဘာတစ္ခုမွၿဖစ္မလာတဲ့ အတြက္ စိတ္တိုေဒါသထြက္လာ
တဲ့ ၿပန္ေပးသမားမ်ားဟာ ေလယာဥ္ေမာင္းခန္းထဲက စက္ခလုတ္မ်ား ကို အရက္မ်ားပက္ၿဖန္းၿပီး ေလယာဥ္ကို မီးတင္ရွိဳ႕ေတာ့မယ္လို႕
ၿခိမ္းေၿခာက္လာပါတယ္။ မနက္ ၄ နာရီေရာက္သည္အထိ သူတို႕ရဲ့ အၾကိမ္ၾကိမ္ ၿခိမ္းေၿခာက္မွဳမ်ား ကို ရဲတပ္ဖြဲ႕ ညီွႏွိဳင္းေရးမွဴးမ်ားက
ေအာင္ၿမင္စြာ အခ်ိန္ဆြဲစည္းရံုးထားႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
မနက္ ၅ နာရီမွာေတာ့ ဆီတင္ကားတစ္စင္းစာ ေလယာဥ္ကိုဆီၿဖည့္ေပးခဲ့ၿခင္းၿဖင့္ ၿပန္ေပးသမားေတြကို အနည္းငယ္ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ႏိုင္ခဲ့
ပါတယ္။ သို႕ေသာ္ ေလယာဥ္အမွန္တကယ္ပ်ံသန္းဖို႕အတြက္ ဆီအေၿမာက္အမ်ား ၿဖည့္ဖို႕လိုအပ္ေနပါေသးတယ္။ ဒီလိုညွီႏွိဳင္းမွဳမ်ား
ေၾကာင့္ တစံုတရာ ဆိုးဆိုးရြားရြား မၿဖစ္ေအာင္ အေၿခအေနကို ထိမ္းသိမ္းႏိုင္ခဲ့တဲ့ အၿပင္ သက္ဆိုင္ရာတာဝန္ရွိသူေတြ အတြက္ စဥ္းစား
သံုးသပ္ဖို႕အဖိုးတန္တဲ့ အခ်ိန္ေတြရရွိေစခဲ့ ပါတယ္။
အၾကမ္းဖက္မွဳႏိုမ္နင္းေရး တပ္ဖြဲ႕ တၿခားအမည္တစ္ခုအၿဖစ္ အထူးစစ္ဆင္ေရး တပ္ဖြဲ႕တစ္ခုကို စကၤာပူတပ္မေတာ္အတြင္း ထိပ္တန္း လ်ိဳ႕ဝွက္စြာ ဖြဲ႕စည္းထားတဲ့အေလွ်ာက္ အခင္းၿဖစ္ပြားရာေနရာ ရဲ့ စစ္ဆင္ေရးခန္းမအတြင္းမွာ ၿဖစ္ႏိုင္ေၿခရွိေသာ ကယ္ဆယ္ေရး
နည္းလမ္းမ်ားကို တပ္ဖြဲ႕ဝင္မ်ားထံရွင္းလင္းၿပီး စစ္ဆင္ေရးစတင္ဖို႕ အစဥ္သင့္ၿဖစ္ေနပါၿပီ။ ဒါအၿပင္ အၿခားကံေကာင္းတဲ့ အခ်က္အေနနဲ႕
တိုက္ခိုက္ေရးတပ္ဖြဲ႕ ဝင္မ်ားအေနၿဖင့္ လွ်ပ္တပ်က္ တိုက္ခိုက္ေရးစနစ္ေလ့က်င့္မွဳမ်ားတြင္ ယခုၿပန္ေပးဆြဲခံထားရေသာ ပံုစံတူ ေလယာဥ္ၿဖင့္ ေလ့က်င့္ထားေသာေၾကာင့္ အေထြအထူး ထပ္မံေလ့လာစရာမလိုပဲ တိုက္ခိုက္ကယ္ဆယ္ရန္ အစဥ္သင့္အေနအထားကို
အလွ်င္အၿမန္ ေရာက္ရွိေနေစၿခင္းၿဖစ္သည္။
သို႕ေသာ္ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပဲ ၿပန္ေပးသမား ေခါင္းေဆာင္ Sahid ကညွီႏွိဳင္းမွဳကို လက္ေလွ်ာ့လိုက္ၿပီး ေလယာဥ္မွဴးကို အခုခ်က္ခ်င္း
ထြက္ခြာဖို႕ အမိန္႕ေပးခဲ့သလို ၅ မိနစ္အတြင္းမထြက္ခြာႏိုင္ခဲ့ပါက အကုန္လံုး ကို သတ္ပစ္မည္ ၿဖစ္ေၾကာင္း ရာဇသံေပးလိုက္ပါတယ္။
ကြပ္ကဲေရးအဖြဲ႕ရဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြအေနနဲ႕ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အထူးတိုက္ခိုက္ေရးတပ္ဖြဲ႕ေတြနဲ႔ မနက္ 06.47 နာရီမွာ ေလယာဥ္ကို ဝင္ေရာက္စီနင္းဖို႕ေနာက္ဆံုး မီးစိမ္းကို ၿပလိုက္ရပါေတာ့တယ္။ တခ်ိန္ထဲမွာပဲ ညွီႏွိဳင္းေရးအဖြဲ႕ကုိ အဆက္မၿပတ္ စကားေၿပာခိုင္းေနၿပီး
အာရုံကို ၄င္းတို႕ထံက်ေရာက္ေနေအာင္ ၿပဳလုပ္ေနေစခဲ့ပါတယ္။
အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ အနက္ေရာင္ဝတ္စံု ကိုယ္စီဝတ္ဆင္ထားတဲ့ ကြန္မန္ဒိုတပ္ဖြဲ႕ဝင္ေတြဟာ ေလယာဥ္တံခါးေပါက္အသီးသီးဆီးကို
ေလွခါးၿဖင့္ေထာင္တက္ခါ တံခါးေပါက္မ်ားကို ေဖာက္ခြဲေရး ပစၥည္းမ်ားၿဖင့္ ေဖာက္ခြဲရန္ ၃ မိနစ္အတြင္း အသင့္ၿပင္ဆင္ၿပီးေနာက္
ေလယာဥ္တံခါးမ်ားကို ေဖာက္ခြဲပြင့္ေစခဲ့ပါတယ္။ တံခါးေပါက္ပြင့္လွ်င္ပြင့္ခ်င္း လွ်ပ္စီးေရာင္ၿဖင့္ ခဏတာမ်က္စိကန္း၊ နားမၾကားၿဖစ္ေစ
ႏိုင္ေသာ လက္ပစ္ဗံုးမ်ားပစ္သြင္းကာ ေလယာဥ္အတြင္းစီးနင္းတိုက္ခိုက္ခဲ့ပါတယ္။ ဖရိုဖရဲ ၿဖစ္ေနတဲ့ ၿပန္ေပးသမားေတြမွာေတာ့ အနီးကပ္ တိုက္ပြဲအတြက္ အထူးေလ့က်င့္ထားတဲ့ ကြန္မန္ဒိုေတြရဲ့ စက္ေသနတ္မ်ား ၾကားမွာ စကၠန္႕ပိုင္းအတြင္းအတံုးအရံုးေသဆံုးခဲ့
ၾကရၿပီး စတင္တိုက္ခိုက္ၿပီး ၁ မိနစ္မၿပည့္မွီမွာပင္ အေၿခအေနအရပ္အရပ္ ကိုထိမ္းသိမ္းႏိုင္ၿပီး ၿဖစ္ပါတယ္။
စီးနင္းတိုက္ခိုက္မွဳစစ္ဆင္ေရး Operation Thunderbolt ဟာ အခ်ိန္စုစုေပါင္း ၃ မိနစ္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလးသာၾကာခဲ့ၿပီး စကၠန္႕ ၃၀ အတြင္း
ၿပန္ေပးသမားမ်ားရဲ့ တည္ေနရာကို သိရွိခဲ့ေၿခမွဳန္းႏိုင္ခဲ့ကာ က်န္ခရီးသည္မ်ား တစံုတရာ အထိအခိုက္မရွိေအာင္ၿမင္ခဲ့ပါတယ္။ အထူး
တိုက္ခိုက္ေရး ကြန္မန္ဒိုေတြဟာ စကၤာပူကို ႏိုင္ငံတကာကအလည္မွာ ဂုဏ္ယူႏိုင္ေစခဲ့သလို ဒီၿပသနာေၾကာင့္ ခ်န္ဂီေလဆိပ္ကိုလဲ မပိတ္
ခဲ့ရပါဘူး။ ၿပန္ေပးဆြဲမွဳၾကီး ၿပီးေနာက္မွာေတာ့ မွဳခင္းဆိုင္ရာ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ား၏ ေလ့လာခ်က္အရ ၿပန္ေပးသမားမ်ားမွာ လက္နက္ဆို၍
စားပြဲတင္ေထာပတ္သုတ္ေသာဓားေသး (၂) ေခ်ာင္း ႏွင့္ ေခါက္ဓား (၂) ေခ်ာင္းသာပါရွိပါတယ္။ သို႕ေသာ္လည္းပဲ ၿပန္ေပးသမားမ်ား
ဟာ ေလယာဥ္အမွဳထမ္း (၂) ဦးကိုထိခိုက္ဒဏ္ရာရေအာင္ ၿပဳလုပ္ခဲ့ၿပီး ဒီထက္ပိုမိုဆိုးရြားတဲ့ အေၿခအေနကို အခ်ိန္မေရြးေရာက္ရွိႏိုင္တဲ့
အၿပင္ တန္းဖိုးၾကီးတဲ့ ေလယာဥ္ကိုလဲ အဆံုးအရွံဳးမခံႏိုင္တဲ့အတြက္ အၾကမ္းဖက္ႏိုမ္နင္း လိုက္ရတာၿဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ခရီးသည္ ၁၁၄ ဦးနဲ႕ ေလယာဥ္အမွဳထမ္း ၉ ဦးတို႕ ေဘးမသီရန္မခ ပဲေလယာဥ္ေပၚကဆင္းသက္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
စစ္ဆင္ေရး ေအာင္ၿမင္လွ်င္ေအာင္ၿမင္ၿခင္း ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ Mr. Goh Chok Tong က ကြပ္ကဲေရးဦးစီးအဖြဲ႔နဲ႕ တုိက္ခိုက္ေရးတပ္ဖြဲ႕ေတြကို
ခ်က္ခ်င္း ခ်ီးက်ဳးဂုဏ္ၿပဳေၾကာင္းေၿပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
ေနာင္မွာေတာ့ ဒီစစ္ဆင္ေရးမွာစြမ္းစြမ္းတမံ ေအာင္ၿမင္ေအာင္ပံ့ပိုးကူညီခဲ့ၾကတဲ့ ေလယာဥ္မွဴးၾကီး Captain Stanley Lim (ယခု ထိ SIA တြင္အလုပ္လုပ္ဆ)ဲ နဲ႕ ရဲတပ္ဖြဲ႕ညွီႏွိဳင္းေရးအဖြဲ႔ေခါင္းေဆာင္ Supt Foo Kia Juah (ယခု - Retired) တို႕ကို Public Service Star တံဆိပ္ၿဖင့္ လည္းေကာင္း၊ တိုက္ခိုက္ေရးတပ္ဖြဲ႔ကို Medal for Valour တံဆိပ္မ်ားၿဖင့္လည္းေကာင္း၊ ရဲတပ္ဖြဲ႕ ညီွႏွိဳင္းေရးအဖြဲ႕ကို Presidential Certificates of Commendationလက္မွတ္မ်ားၿဖင့္ လည္းေကာင္း အသီးသီးခ်ီးၿမွင့္ခံခဲ့ၾကရသည္။
Ref: and photo by:
1.Ministry of Defence, Singapore website www.mindef.gov.sg
2. news.xin.msn.com
3. The Straits Times Newspaper
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment