Thursday, March 11, 2010

က်ေနာ္ဘဝတေစ့တေစာင္း

က်ေနာ္ ၏ ငယ္ ဘဝ (၁)

ဒီအေၾကာင္းကေတာ့ က်ေနာ္ရဲ. ညီေလးေမာင္ေအာင္ကိုရဲ. အခင္ဆံုး သူငယ္ခ်င္း၊ က်ေနာ္ရဲ. Online သူငယ္ခ်င္းအသစ္၊ တစ္ေယာက္္စီ က ေရးထား တာေလး အားက်ၿပီး နည္းနည္းအတုခိုးၿပီး ေရးထားတယ္ဆိုတာ ဝန္ခံပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာၿပီၿဖစ္လို. အခ်ိဳ.အပိုင္းေတြမွာ အေသးစိတ္သိပ္မက်ပဲ အခ်ိဳ.သတိရေသးတဲ့အေၾကာင္းေတြ ကေတာ့ နည္းနည္းပိုၿပည့္စံု ၿပီးလွ်ာေရွလိမ့္မယ္လို. ၾကိဳတင္ေၿပာပရေစ။

က်ေနာ့္ကို ၁၉၇၉ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္လ ၁၅ ရက္ေန. (Wednesday)က ရန္ကုန္ၿမိဳ. ဗဟိုအမ်ိဳးသမီးေဆးရံုၾကီးမွာ က်ေနာ့္ မိခင္ ဆီကေန ခြဲစိတ္ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။ ပါပါး က ေဆးရုံရဲ.ေအာက္အၿပင္ဖက္္ ခြဲစိတ္ခန္း ဖက္နားမွာ ေစာင့္ေနတာတဲ့ ေမြးၿပီးေတာ့ ဘာေလးလဲဆိုတာ အေပၚက Nurse မ ကစာရြက္ေလးခ်ၿပီးေၿပာမွ သားေလးမွန္း သိတယ္လို. က်ေနာ္ၾကီးလာေတာ့ သူတို. ၿပန္ ေၿပာၿပၾကတယ္။ အဲ့ဒီေခတ္ ကာလက Ultra Sound မွ မရွိေသးေတာ့ေမြးမွပဲဘာေလးလဲဆိုၿပီး ရင္ခုန္ ၾကရတာေလ။ က်ေနာ္က ပါပါး နဲ. မာမား တို.ရဲ.ဒုတိယသား ၿဖစ္ၿပီး က်ေနာ့္အထက္က အစ္ကို ကေတာ့ေမြးၿပီးခ်င္းပဲ ဆံုးပါးသြားလို. က်ေနာ့္ က သားၾကီးၿဖစ္လာရတာပါ။ ၾကံဳတံုးေၿပာ ပါအံုးမယ္ က်ေနာ္ရဲ.ေအာက္က က်ေနာ္ေမြးၿပီး ေတာ္ေတာ္ၾကာတဲ့အခါ က်ေနာ္ရဲ. ညီအရင္းၿဖစ္လာရမယ့္ ကေလးကို မာမား ထပ္မံခြဲစိတ္ေမြးဖြား ခဲ့ပါတယ္။ သို.ေသာ္ ညီေလး ကေမြးၿပီးခ်င္း အသားဝါ ေရာဂါထင္တယ္ သိပ္ေတာ့ မမွတ္မိ ေတာ့ဘူး၊ ပါလာလို. ဖန္ေပါင္းေခ်ာင္ထဲထည့္ ၿပီး ဆရာဝန္ၾကီးေတြ အစြမ္းကုန္ ကုသေပမယ့္ အသက္ဆံုးပါး ခဲ့ရပါတယ္။ ေမြးဖြားေပးတဲ့ ဆရာဝန္ၾကီး ကေနာက္ထပ္ ကေလးမယူ ဖို. သို.မဟုတ္ ကေလးရ ႏိုင္ဖြယ္ရာ မရွိေတာ့ဘူး၊ ရာႏွဳန္းအားၿဖင္. ၅၀% ေတာင္မရွိေတာ့ဘူးလို.ေၿပာခဲ့ ေတာ့ပါပါး နဲ. မာမား နဲ. အတြက္ က်ေနာ္က တစ္ဦးတည္းေသာ သားေပါ့။

က်ေနာ္လူမွန္းစသိတဲ့ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ တို. မိသားစု ကန္ေတာ္ၾကီးေစာင္း က အစိုးရပိုင္ အိမ္တစ္လံုးရဲ. အခန္းတစ္ခန္းမွာေနၾက ပါတယ္။ ပါပါးရဲ. ရံုးက ေအာင္ဆန္ကြင္းမွာ ဆိုေတာ့ နီးနီးေလးေပါ့။ အဲ့ဒီအိမ္မွာ က်ေနာ္ (၃)တန္းေက်ာင္သားထိေနသြားတယ္လို.ထင္တာပဲ။ ေနာက္ေတာ့ က်ေနာ္တို. မိသားစု ကုကၠိဳင္း က ကေမာၻဇရိပ္သာ နားကို ေၿပာင္းသြားၾကတယ္။ က်ေနာ္ေနတဲ့ မူလတန္း ေက်ာင္းေလး နဲ.နီးသြားတယ္။ က်ေနာ္တုိ.ကန္ေတာ္ၾကီးမွာေနထဲကမူၾကိဳေက်ာင္း ကို အဲ့ဒီ မူလတန္းေက်ာင္းရဲ.ေဘးက အစိုးရ မူၾကိဳ အမွတ္ (၁) မွာထားခဲ့တာ။ အဲ့ဒီတံုးကအဲ့ဒီ မူၾကိဳ ကရန္ကုန္မွာ နာမည္ၾကီးဆိုပဲ။ အဲ့ဒီကေန သြားမွ အမွတ္ (၃) အေၿခခံပညာ မူလတန္း ေက်ာင္း ထိုမွတဆင့္ နန္ယန္ လို.ေခၚတဲ့ ဗဟန္း (၂) ကိုတိုက္ရုိက္ဝင္ႏိုင္တာဆိုတဲ့ စီမံခ်က္အရွည္ ၾကီးနဲ.ေပါ့။ အခုဆိုက်ေနာ္ ေနခဲ့တဲ့ အ.မ.က(၃) ဗဟန္းဆိုရင္ ရန္ကုန္မွာအလြန္နာမည္ၾကီးေသာ ဝင္ရခက္ေသာေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းၿဖစ္ေနပါၿပီ။ က်ေနာ္တို.ေနခဲ့စဥ္တံုးက ဆိုရင္ ဒနိမိုးတဲေက်ာင္းေလးေတြမွာ စာသင္ခဲ့ရတာ။ အခုအဲ့ဒီေက်ာင္း ကရန္ကုန္ၿမိဳ.ရဲ. ပထမဆံုး Fully Aircon Classroom ေတြနဲ.စာသင္တဲ့ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းအၿဖစ္ ကိုေရာက္သြားလို. ငါကဒီေက်ာင္းထြက္ ဆိုၿပီးၾကံဖန္ဂုဏ္ယူမိေသးတယ္။ အဲ့ဒီ့ က်ေနာ္ (၄)တန္းႏွစ္မွာ က်ေနာ္္တို.ႏိုင္ငံ ရဲ. နာမည္ေက်ာ္ ၈၈ အေရးခင္းၾကီးၿဖစ္ပြားတာ က်ေနာ္ တို. အလြန္တရာေပ်ာ္ခဲ့တာေပါ့။ ေသနတ္သံေတြ ၾကားေနရတာေတာင္ လူေတြဆူပူေနၾကတာေတာင္ ေက်ာင္းကိုသြားပါေသးတယ္။ တစ္ရက္ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားေနတဲ့ ေက်ာင္းမ်ား အားလံုးကို အကန္.အသတ္မရွိ ပိတ္လိုက္သည္ဆိုတဲ့ ေရဒီယိုနဲ.TV ကေနေၾကာ္ၿငာခ်က္ေတြကို ၾကားသိလိုက္ရတာ က်ေနာ္တို. အရမ္းကို ဝမ္းသာ ၾကရတာ။ ခုၿပန္ေတြးၾကည့္ရင္ ကုန္သြားတဲ့ အခ်ိန္ေတြကိုအရမ္းကိုႏွေၿမာခဲ့တယ္။

ဒါနဲ.က်ေနာ္တို.ေနတဲ့အိမ္ အေၾကာင္းဆက္ေၿပာရရင္ အဲ့ဒီတံုး ကအရမ္းကိုနာမည္ၾကီးတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရြာ၊ ႏိုင္ငံေတာ ္သမၼတၾကီး အိမ္ေတာ္ တို.နဲ.နီးတာေၾကာင့္အေရးခင္းၿဖစ္တာနဲ.တၿပိဳက္နက္ က်ေနာ္တို. ေနတဲ့ ၿခံထိပ္လမ္းေရွ.မွာ စစ္တပ္ ကေနရာယူထားပါတယ္။ သူတို.ေတြလံုၿခံဳေရးအတြက္ေပါ့။ ရြာၾကီးရဲ.ေရွ.ေၿပးကင္းပါ။ သံဆူးေတြနဲ. စက္ေသနတ္ၾကီး ေတြဆင္ ၿပီးေတာ့ ပုဒ္မ ၁၄၄ ထုတ္ၿပန္ ထားေသာ ေဒသ အၿဖစ္ ဆိုင္းဘုတ္ေထာင္ကာစစ္ေၿမၿပင္လိုေနရာယူထားတာပါ။ ၿပီးေတာ့ညဖက္အၿပင္ထြက္လို.မရေတာ့ ပါဘူး။
က်ေနာ္မွတ္မိေသးတယ္၊ တစ္ရက္ TV က ၿမန္မာစစ္ကားၿပေန တာ၊ စစ္ကားထဲကလဲပစ္ၾက အၿပင္မွာ ေတြလဲပစ္ၾကေပါ့ ေသနတ္တင္ မကေတာ့ဘူး တေၿဖးေၿဖးနဲ. လက္နက္ၾကီးသံေတြပါ ၾကားလာရတယ္။ စိတ္ထဲမွာ ေတာ့ TV ထဲကေပါ့ ဒါေပမယ့္ အၿပင္မွာ တကယ္ ၿဖစ္ေနတာ။ ေနာက္ဆံုးမွာ ေတာ့ စစ္ကားေတာင္ ၿပီးေအာင္ မၿပႏိုင္ေတာ့ပဲ ၿမန္မာ့အသံ ကေနာက္ေန.မွဆက္ၿပပါေတာ့မယ္ဆိုၿပီး ရပ္သြားေတာ့ အိပ္ယာ ဝင္လိုက္ရတယ္။ တစ္ၿခံထဲ တူတူေနၾကတဲ့ အမ်ိဳးေတြ ကေတာ့ ေနာက္ေန.မွာပဲ အိမ္ေအာက္မွာ ေၿမေအာက္ ဗံုးခိုကြ်င္း ကို သစ္ပင္အလံုးလိုက္ေတြ သံုးၿပီး စတင္တည္ေဆာက္ပါေတာ့တယ္။ တကယ္ကိုအေၿခေနမေကာင္းေတာ့ဘူးေပါ့၊ေၿမေအာက္ ဗံုးခိုကြ်င္းေဆာက္ၿပီးတာနဲ. အေတာ္ၿဖစ္သြားတာက ေနာက္ေန.မွာပဲ ေကာလဟာလတစ္ခုထြက္လာတယ္ ေရတပ္ နဲ. ေလတပ္ က အစိုးရကို ဆန္.က်င္ၿပီး က်ေနာ္တို.ေနတဲ့နားက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရြာနဲ. သမၼတ အိမ္ေတာ္ကို ေလပ်ံနဲ. ဗံုးၾကဲတိုက္ခိုက္မယ္၊ေရတပ္ကအေၿမွာက္ နဲ. ပစ္ၿပီးေခ်မွဳန္းမယ္ဆိုတဲ့ သတင္း က စာရြက္ေတြေပၚမွာ ကာခ်ဳပ္ေလ၊ ကာခ်ဳပ္ေရ တို.ရဲ.လက္မွတ္ေတြနဲ. ထြက္လာေပါေရာ။ အိုဘာေၿပာေကာင္းမလဲ က်ေနာ္အမ်ိဳးေတြက အထုတ္အပိုး ေတြ စၿပင္ၿပီး ဗံုးေရွာင္ဖို. လုပ္ၾကတယ္။ ပါပါး ကိုလဲ သူတို. နဲ. လိုက္ေရွာင္ဖို.ေၿပာတယ္။ ပါပါး က မေရွာင္ေတာ့ဘူး ေၿပးခ်င္တဲ့ေနရာကိုေတာ့ လိုက္ပို.ပမယ္။ က်ေနာ္မိသားစုေတာ့ ဒီမွာပဲေနၿပီး ဗံုးက်ဲလဲ ဒီမွာပဲ အေသခံပါေတာ့မယ္ ဆိုေတာ့ သူတို.လဲ.လက္ေလ်ာ့သြားၾကတယ္။

ဒါမယ့္ ညေနေစာင္း ေလပ်ံလာမယ္ လို.ေၿပာတဲ့ အခ်ိန္ၾကေတာ့ ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္ေမာ.ၾကည့္နဲ.ေပါ့။ တကယ္ လာၾကရင္ေတာ့ လြတ္စရာလမ္းမရွိဘူး။ အရင္ခတ္က အခုလို ေလဆာဗံုးေတြပါေတြလဲရွိတာမဟုတ္ေတာ့ ဗံုးက်ဲရင္ က်ခ်င္တဲ့ေနရာက်မွာ။ ညဖက္ေရာက္လာေတာ့ အနီးမွာ ဆြဲထားတဲ့တပ္ေတြ သမၼတၾကီး ကိုယ္ရံေတာ္တပ္ ေတြ ကို အထူးအမိန္. ထုတ္ၿပန္ၿပီး ေနဝင္မီးၿငိမ္း လုပ္ခိုင္းလိုက္တာ၊ တကယ္ကိုေသၿခာေနၿပီေပါ့ အိမ္ေတာ္နဲ. တစ္ရြာလံုးမီးေမွာင္ခ်သြားၿပီဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို.ေတြလဲ မီးေမွာင္ခ် ၿပီးေမွာင္ထဲမွာ ထမင္းစားလိုက္ၾကတယ္။ က်ေနာ္တို.အိမ္ကလူေတြက အစားေတာ့မပ်က္ဘူးခင္ဗ်။ ညေတာ္ေတာ္ေလးမိုးခ်ဳပ္ ေတာ့ ေလပ်ံေတြေတာ့မလာၾကဘူး။ ၿပင္းထန္စြာ ပစ္ခတ္ၾကတဲ့ အသံေတြ နဲ. စည္ပိုင္းေတြ ကို လိမ့္လာတဲ့ အသံေတြၾကား လာ ရတယ္။ ေနာက္ဆိုးတာ က က်ေနာ္တို.နားက ေရွ.ေၿပးကင္း ရဲ. အတြဲလိုက္ပစ္သံေတြ ကို ၾကားလာရေတာ့ လူေတြဝင္လာၾကလို.တကယ္ ကိုစစ္ေၿမၿပင္ၿဖစ္ေတာ့ မယ္ဟဲ့ ဆိုၿပီး က်ေနာ္အမ်ိဳးေတြ ကေတာ့ သူတို.ရဲ. ဗံုးခိုကြ်င္းထဲ ဆင္းသြားၾကတယ္။ မဝင္မီလာေခၚပါေသးတယ္၊ ပါပါး ကက်ေနာ္တို. အိမ္ေအာက္ထပ္ က အုတ္ဆိုေတာ့ က်ည္မေပါက္ႏိုင္ဘူးဆိုၿပီး မဆင္းေတာ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခနေနေတာ့ ခုတင္ ေအာက္ကုိတစ္မိသားစုလံုးဝင္ေနလိုက္တယ္လို. က်ေနာ္ ေရးေရးမွတ္မိေသးတယ္။

စကားခ်ပ္ ဒီဟာကိုေတာ့ ဒီေလာက္မွာပဲ ရပ္လိုက္တာေကာင္းမယ္ဗ်။ က်ေနာ္ ၈၈ ေရးအခင္း ကာလကို (၄) တန္းေက်ာင္းသား ဘဝနဲ. ၿဖတ္သန္း ဘူးတယ္ဆိုတာကိုပဲ ေရးၿပခ်င္တာပါ။ ဘာႏိုင္ငံေရး ကိစၥ ကိုမွ မရည္ရြယ္ပါဘူးဆိုတာ ၾကိဳတင္ အသိေပးပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ေၾကာက္လို. ဒီစာပိုဒ္ကို ထည့္သြင္းထားတာမဟုတ္ပါဘူး။ လံုးဝမေၾကာက္ပါဘူး။ အခုယေန. တိုင္ထိက်ေနာ့္ေနာက္မွာ ၾကီးၾကီးမားမား ေတြရွိေနတံုးပါ။ က်ေနာ္ ကိုလာၿပီး ထိတဲ့သူသာလ်င္ ဒုကၡ နဲ.ေတြ.သြား ႏိုင္တယ္ဆိုတာလဲ ၾကိဳတင္သတိေပး လိုက္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment