ဟိုတေလာက forward mail တစ္ခုကေနစလံုးမွရန္ကုန္ၿပန္ခဲတဲ့ခရီးသည္တစ္ေယာက္အေၾကာင္းဖတ္မိတာနဲ.သူအေပၚကိုယ္ခ်င္းစာ
စိတ္၊ ေလေၾကာင္းလိုင္းဝန္ထမ္းေတြဖက္ကိုလည္းနားလည္စိတ္နဲ.က်ေနာ္အလုပ္အေတြအၾကံဳ ေတြထဲကေလေၾကာင္းလိုင္းနဲ.ပတ္သတ္တဲ့အေတြ.အၾကံဳတစ္ခ်ိဳ.ကိုေရးဖို.စိတ္ကူးမိတာေၾကာင့္ဒီ note ေလးၿဖစ္ လာရတာပါ။ facebook ထဲကက်ေနာ္သူငယ္ခ်င္း List ထဲမွာ က်ေနာ္ထက္ ေလေၾကာင္းနဲ.ပတ္သတ္ၿပီးအေတြ.အၾကံဳ မ်ားသူေတြ၊က်ေနာ္အရင္ကမန္ေနဂ်ာအၿပင္ က်ေနာ္စီနီယာေတြ အမ်ားၾကီးပါ။ တကယ္လို.မွားယြင္းတာမ်ား ရွိရင္ ခြင့္လႊတ္ဖို.နဲ့ က်ေနာ္အေတြ.အၾကံဳေလးတစ္ခ်ိဳ ကိုမွ်ေဝခံစားၿခင္းသက္သက္သာ ၿဖစ္ေၾကာင္း ၾကိဳတင္ၿပီး ေရးလိုပါတယ္။
က်ေနာ္ရဲ့ Airline အေတြအၾကံဳအစကေတာ့ ၂၀၀၅ခုႏွစ္ၿမန္မာၿပည္ကေန စလံုးကိုမထြက္လာခင္ passport renew လဲေစာင့္ရင္း အေတြ.အၾကံဳေလးလဲယူရင္းနဲ.ၿမန္မာၿပည္ရဲ. အၾကီးဆံုး ေလေၾကာင္းလိုင္းတစ္ခု မွာတစ္ႏွစ္နီးပါး ေလာက္အလုပ္ ဝင္ခဲ့ပါတယ္။ က်ေနာ္ရဲ့ အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာကို လက္ခံၿပီးတာနဲ.က်ေနာ္ ဘယ္ဌာနမွာမ်ား အလုပ္ ဝင္ခ်င္လဲဆိုေတာ့အဲ့ဒီတံုးကရံုးခန္းထဲမွထိုင္ၿပီးမေနခ်င္ တာက တစ္မ်ိဳး တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာသူကသူရွိတဲ့ Department နဲ. ရံုးခ်ဳပ္မွာမေနပါနဲ.ဆိုကတစ္မ်ိဳးဆိုတာေတြေၾကာင့္ လွဳပ္လွဳပ္ရွားရွား ေနရတဲ့ ဌာန နဲ. အၿမဲတမ္း အသက္ဝင္ေနတဲ့ Airport ကိုစိတ္ဝင္စားတာေတြေၾကာင့္ က်ေနာ္ ရန္ကုန္အၿပည္ၿပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ မွာရွိတဲ့ Ground Service လို.ေခၚတဲ့ ခရီးသည္ေတြနဲ. တိုက္ရိုက္ထိေတြ.ဆက္ဆံရေသာ Passengers Service & Cargo Department ကိုေရြးခဲ့ပါတယ္။အဲ့ဒီကိုမေရာက္မီ သိသင့္သိထိုက္တာေတြသိဖို.အတြက္ Ticketing နဲ့ Reservation Departments ေတြမွာ
၁ လေလာက္ training လုပ္ရပါေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့မွေလဆိပ္မွာထပ္ၿပီးေၿမၿပင္ ဝန္ေဆာင္မွဳ ေပးတာေတြ ကိုထပ္ၿပီးသင္ရပါတယ္။ က်ေနာ္အဲ့ဒီမွာအေတြအၾကံဳအရေတာ့မဆိုးဘူးလို.ပဲေၿပာရမွာေပ့ါ။ဘာမွေတာ့သိပ္ၿပီး ေထြေထြထူးထူးေတြမရွိလွပါဘူး။ ေန.စဥ္နဲ႕ အမွ်အေရးၾကီးပုဂိုလ္မ်ားကို ဝန္ေဆာင္မွဳေပး၊ ခရီးသည္ေတြရဲ. ပစၥည္း မ်ားကို ပ်ံသန္းမယ့္ေလေၾကာင္းအလိုက္ခဲြၿပီးတင္၊ ေလယာဥ္စီကို loading လုပ္၊ဒါနဲ့ပဲေန.စဥ္ လည္ပတ္ေနတာပါ။ အခက္အခဲနဲ. Stress ဆိုတာကေတာ့အထူးခရီးသည္မ်ား ခရီးသြားရင္နဲ. ရာသီဥတု ေဖာက္ၿပန္ လို.ေလယာဥ္တက္မရတဲ့အတြက္ခရီးသည္ေတြဆူဆူပူပူလုပ္လို.ေၿဖရွင္းရတာေလးေတြပဲရွိပါတယ္။ အလြန္ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းတယ္တယ္လို.ေၿပာရမွာပါ။ ၿမန္မာၿပည္အႏွံက ဘာစားခ်င္သလဲမွာလိုက္ရင္ ညေနဆင္းတဲ့ေလယာဥ္မွာ သြားယူလိုက္ရံုပါပဲ။ နာမည္ေက်ာ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးမ်ားကိုလဲ အနီးကပ္ဖူးၾကရတယ္။ဒီလိုနဲ.က်ေနာ္ passport ၿပန္ရေတာ့ မခြဲခ်င္ေပမယ့္လဲ က်ေနာ္ အဲ့ဒီကေန ႏွဳတ္ထြက္ၿပီး က်ေနာ္ၿမန္မာၿပည္ကေနထြက္လာခဲ့တယ္။ စလံုးေရာက္ေတာ့ က်ေနာ္ changi နဲ. Seletar airport မွာ အလုပ္ရွာတယ္၊ က်ေနာ္ ဒီ airline industry ကိုသေဘာက်တယ္ေလ။ ေလေၾကာင္းမွာၿပန္လုပ္ခ်င္တယ္ေပါ့။ ဒါမယ့္ဘယ္လိုမွမရပါဘူး။ လံုၿခံဳေရးအရ Local, PR နဲ. Malaysian ပဲခန္.တယ္ဆိုတာၾကီးပဲ။ ဒါနဲ က်ေနာ္လက္ေလ်ာ့လိုက္ရတယ္။ ဒါမယ့္ တစ္ေန.ေတာ့ဒီမွာ မရရေအာင္ အလုပ္ရေအာင္လုပ္အံုးမယ္ဆိုတဲ့စိတ္ေလးေတာ့ရွိေသးတာ။
၂၀၀၉ခုႏွစ္ မႏွစ္ကေပါ့၊ က်ေနာ္ စလံုး PR ရေတာ့၊ PR ကြဆိုၿပီးေတာ့ရွိေနတဲ့ အလုပ္ကေနခ်က္ခ်င္းထြက္ၿပီး ရန္ကုန္ၿပန္ ၁ လေလာက္ ဟိုမွာေနဘုန္ၾကီးဝတ္၊ သၾကၤန္က်ၿပီး စလံုးၿပန္လာေတာ့ ဒီမွာ စီပြားပ်က္ကပ္က စၿပီးဆိုက္ ေနၿပီ။ အလုပ္ကရွာလို. ကိုမရဘူး။ အဲ့ဒီမွာ Singapore Airports Terminals Services (SATs) ကအလုပ္ေခၚတယ္။ Passenger Service Staff ေပါင္းမ်ားစြာပဲ။ walk – in interview ကို changi က သူတို. HQ မွာလုပ္တယ္။ ညီမဝမ္းကြဲ မဂၤလာေဆာင္ရွိတာေတာင္ေနာက္က်ခံၿပီး အေၿပးအလႊားသြားတာ။ interview ဖို. ၃ နာရီေလာက္ေန.လည္စာ အငတ္ခံၿပီးေစာင့္လိုက္ရတာ။ လူေပါင္း ၄၀၀ ေလာက္လာၾကတယ္။ စီးပြားပ်က္ကပ္ ေၾကာင့္ လူေတြက ေတြ.ရာ အကုန္ေလွ်ာက္ၾကတာေပါ့။က်ေနာ္အလွဲ.ေရာက္ေတာ့ ဗ်ဴးတဲ့သူက မဆိုးပါဘူး။သေဘာေကာင္းတယ္၊ ရွာရွာေဖြေဖြ ေတြလဲမေမးဘူး၊ အရင္က ၿမန္မာၿပည္ေလေၾကာင္းလိုင္း ကအေတြ.အၾကံဳဘာရွိလဲပဲေမးတယ္။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ ဒီလူက အဲ့ဒီ ေလေၾကာင္းလိုင္းကို သိတယ္ဗ်။ မဆိုးဘူးေပါ့၊ ဒါနဲ. လစာကိစၥေရာက္ေတာ့ အိုး ေပးထားတဲ့လစာ အေၿခခံလစာတဲ့လူၾကားလို.ေတာင္ မေကာင္းလို.မေရးၿပေတာ့ပါဘူး။ခ်က္ခ်င္းေတာင္ထထြက္သြားခ်င္စိတ္ေပါက္ တယ္။ အဲ့ဒါသိလို.နဲတူတယ္ ေက်းဇူးရွင္က ေအာ္ မင္း က University Graduated ပဲရာထူးခ်က္ခ်င္းတက္ သြားႏိုင္တယ္။ ရာထူးတက္ရင္ဒီလိုလစာေတြရႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး ၿပေတာ့ စိတ္ထဲမွာ မဆိုးဘူးထင္သြားတာေပါ့။ changi မွာအလုပ္လုပ္ခ်င္တဲ့ အခံေလးကလဲရွိေတာ့ ရခ်င္လိုက္တာတအားပဲ။ ေနာက္ ၂ ရက္ေနရင္ အေၾကာင္းၿပန္မယ္တဲ့၊ အိုေကေပ့ါ။
ေနာက္ (၂) ရက္ေနေတာ့ ph ဆက္တယ္၊အလုပ္ရတယ္အလုပ္ခန္.လႊာမွာလတ္မွတ္လာထိုးပါတဲ့။အဲ့ဒီမွာ ထပ္ေၿပာတယ္။ အခုအလုပ္ခန့္လိုက္တဲ့လူေတြကို Airport Police က ေနာက္ေၾကာင္းလိုက္အံုးမယ္။ တစ္ပါတ္ေလာက္ က်ရင္ ကင္းကင္းရွင္းရွင္း ၿဖစ္ မၿဖစ္ၿပန္ေၿပာမယ္။ မကင္းဘူး ရဲကမေထာက္ခံရင္မရဘူးတဲ့။ အဲ့ဒီေလာက္ ခ်န္ဂီကလံုၿခံဳေရးတင္းၾကပ္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ. က်ေနာ္တို.ကို ထံုးစံအတိုင္း training centre ကိုပို.ၿပီး စာေတြသင္ပါေတာ့တယ္။ ၿပီးေတာ့Changi Airport ကအဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ကမာၻ႕ အေကာင္းဆံုး ေလဆိပ္ ကေန အဆင့္ (၃) ေနရာကိုထိုးက်သြားလို. က်ေနာ္တို.ကို customer service အတြက္ Changi Airport ကေန ၿပံဳးနည္း သင္တန္း ကအစပို.ပါတယ္။ စုစုေပါင္း အေယာက္ (၃၀) ေလာက္ဗ်။ အငယ္ေတြမ်ားၿပီး အမ်ားစုက မေလးလူမ်ိဳးေတြ။ သူတို.ကဒီလို service industry မ်ိဳးမွာပိုၿပီးအလုပ္ၿဖစ္ၾကတယ္ေလ။ သင္လိုက္ရတဲ့စာေတြဆိုတာ အမ်ားၾကီးပါ၊အဲ့ဒီေတာ့မွ က်ေနာ္သိထားတက္ထား တဲ့ airlineေတြ.အၾကံဳဆိုတာဘာမွမဟုတ္ပါလားဆိုတာသိေတာ့တယ္။ အဲ့ဒီ trainingရဲ.ပထမဆံုးေန.က အေၾကာင္းေလး တစ္ခုကို ေၿပာၿပခ်င္ပါတယ္။ ပထမဆံုးေန.ဆိုေတာ့ကိုယ့္ကိုကိုယ္ မိတ္ဆက္ၾကရတယ္။ တၿခားလူေတြကလဲေမးခ်င္တာေမးႏိုင္တယ္။ အဲ့ဒီမွာ တစ္ေယာက္ကေမးပါတယ္။ Local မဟုတ္ဘူးထင္တယ္ ဘယ္ႏိုင္ငံကလဲတဲ့၊ က်ေနာ္က ၿမန္မာၿပည္ကလိုေၿဖတယ္။ ၿပီးေတာ့ က်န္တဲ့သူတခ်ိဳ.ေမးခြန္းေတြေမးၾကၿပီး ၿပန္ထိုင္မယ္လုပ္ေတာ့ trainer အန္တီၾကီးက သူတစ္ခုေလာက္ေမးပါရေစတဲ့။ ခုနက ဘယ္ႏိုင္ငံကလဲဆိုေတာ့ ၿမန္မာၿပည္ကဆိုတာေၿဖသြားတာသိပါတယ္တဲ့။ ၿမန္မာၿပည္ကလို.ေၿဖရတာ မင္းအတြက္ဘာမွမၿဖစ္သလိုပဲတဲ့။ တစ္ခိ်ဳ.သူၾကံဳဖူးတယ္၊ ၿမန္မာၿပည္ကဆိုေပမယ့္ ၿမန္မာလို.ေၿပာရမွာ ရွက္လိုမေၿဖဘူးတဲ့၊အဲ့ဒါဘာလို.လဲတဲ့။ ဘယ္လိုေၿဖရမွန္းေတာင္မသိေတာ့ဘူး။ က်ေနာ္ကေတာ့ ၿပန္ေၿပာလိုက္တယ္။ “ I would never shy to say I come from Myanamar, even I become Singapore Citizen I will still say that, my original is from Myanmar” လို.။ topic နဲမဆိုင္ေပမယ့္ သတိရသြားလို.ေရးလိုက္တာပါ။ Training မွာ စာေတြၿပီးေတာ့ passenger check in လုပ္ဖို. Computer software ကိုသင္ရပါတယ္။ ဒီဟာကလဲ airline တစ္ခုနဲ.တစ္ခုမတူပါဘူး။ ေလာေလာဆယ္ ground မွာစၿပီးေတြရမယ့္ airline အတြက္စၿပီးေလ့က်င့္ရပါတယ္။ အဲ့ဒါၿပီးတာနဲ. က်ေနာ္တို.ကို mentor လို.ေခၚတဲ့စီနီယာတစ္ေယာက္စီနဲ.တြဲၿပီး လုပ္ငန္းခြင္လက္ေတြ. စၿပီးလုပ္ၾကရပါေတာ့တယ္။ အဲ့ဒီ Company က ဝန္ေဆာင္မွဳေပးတဲ့ airline ေတြက Jet Star Asia, Tiger Airways, Myanmar Airways International(MAI), Lion Air, Cebu Pacific တို.ပါ။ အမ်ားစုကေတာ့ low cost carrier ေတြပါ၊ MAI နဲ.Lion Airကလြဲရင္ေပ့ါ။ က်ေနာ္ကေတာ့ Jet Star Asia မွာတာဝန္က်ပါတယ္။ သူက Australia National Airline Quantas ကရာႏွဳန္းၿပည့္ပိုင္ဆိုင္တဲ့ budget ေလေၾကာင္းပါ။ အဓိကပ်ံသန္းတဲ့ခရီးေတြက Thailand, Malaysia, Cambodia, Taiwan, Hong Kong, Indonesia, Philippine, Myanmar, Vietnamတို.ၿဖစ္ပါတယ္။
ဆက္ဖတ္ဖို.ဆႏၵရွိေသးရင္ က်ေနာ္နဲ. Airlines Industry (၂) သို.
No comments:
Post a Comment