Friday, October 8, 2010

က်ေနာ္နဲ႕ Airline Industry (၂)

က်ေနာ္အလုပ္လုပ္ခဲ့တံုးကေတာ့ Jet Star Asia ရဲ့ Flights Timing ေတြအရက်ေနာ္တို႕အေနနဲ႔ shiftwork ကို အခ်ိန္ ၃ ဆိုင္းနဲ႕အလုပ္လုပ္ၾကရပါတယ္။ 1st Shift - 0300 to 1200, 2nd Shift 1200 to 2030, 3rd Shift 1400 to 2230 တို႕ပါ။ ကိုယ္တာဝန္က်တဲ့အခ်ိန္ေရာက္ရင္ Main Service Counter မွာရွိတဲ့တစ္ေန႕တာ အတြက္ဘယ္ေကာင္တာ၊ ဘယ္ဂိတ္ေတြမွာတာဝန္က်သလဲ၊ သို႕တည္းမဟုတ္အထူး တာဝန္က်တာေတြ ရွိလားဆိုတာကိုရွိသမွ်ဝန္ထမ္းေတြအားလံုးအတြက္ schedule ခ်ေပးထားတဲ့စာရြက္ ေပၚမွာၾကည့္ၾကရပါတယ္။ ေန.စဥ္ကိုယ္တာဝန္က်တဲ့ flight ကို counter duty, Boarding Gate duty ဆိုၿပီးအမ်ားဆံုးလုပ္ၾက ရပါ တယ္။ တစ္ေယာက္ကို အနည္းဆံုး flights ၃ ေၾကာင္းကေန ၄ ေၾကာင္း တာဝန္ယူၾကရတာပါ။ ကိုယ့္တာဝန္က မနက္အေစာဆံုးအပိုင္းမွာက်ရင္ေတာ့ေကာင္တာတစ္ခုစဖြင့္ဖို႕ လိုအပ္တဲ့ပစၥည္းေတြကိုစတင္ စုေဆာင္း ရပါတယ္။ သတိေပးခ်က္ေတြၿဖစ္တဲ့ Frangil Sticker, Heavy Sticker (ဒီသတိေပးခ်က္ကေတာ့ soarting area လို႕ေခၚတဲ့flight အလိုက္ပစၥည္းေတြကိုခြဲၿခားတင္ေပး တဲ့ေနရာမွာရွိတဲ့အလုပ္သမားေတြအတြက္ပါ၊ Changi Airport မွာေတာ့ကီလို ၃၀ ဟာအမ်ားဆံုးခြင့္ၿပဳ တဲ့ပမာဏပါ။ ကီလို ၃၀ ထက္ပိုမိုသယ္ေဆာင္ခဲ့ရင္ အလုပ္သမားေတြအတြက္တစံုတခုထိခိုက္မွာဆိုးတဲ့ အတြက္ကာကြယ္ထားေပးတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ပစၥည္းတစ္ခု ဟာကီလို ၃၀ ရွိခဲ့ရင္ဒီ heavy sign ၿပထားတဲ့ အတြက္သူတို႕အေနနဲ႕သတိထားသယ္ေဆာင္ႏိုင္မွာၿဖစ္ပါတယ္။ ခရီးသည္ကိုလဲကီလို ၃၀ ထက္ပိုမိုပါက ေနာက္ထပ္အိတ္တစ္လံုးကိုေၿပာင္းၿပီးခြဲေပးဖို႕အၾကံၿပဳရမွာပါ။) ေနာက္ေတာ့တၿခားလိုအပ္တဲ့လက္ခံၿဖတ္ ပိုင္းတို႕၊ ကိုယ့္ေကာင္တာမွာတင္ရမယ့္ေၾကာ္ၿငာတို႕ ကိုအၿပည့္အစံုယူ၊ ဘယ္ေကာင္တာနံပၸါတ္မွာေတာ့ ဘယ္ flight အတြက္ေကာင္တာဖြင့္မယ္ဆိုတာကိုအရာရွိ ကိုေမးၿပီးအခ်ိန္အတိအက်၊ နည္းနည္းပိုေစာၿပီး စဖြင့္ရပါတယ္။

Counter မွာဆိုရင္ကိုယ္က်တဲ့ flight ေပၚမူတည္ၿပီး လူဝင္မွဳၾကီးၾကပ္ေရးကိစၥေတြကိုေလ့လာရပါတယ္။ တကယ္ကိုတာဝန္ၾကီးၿပီးအႏၱရယ္မ်ားတယ္လို႕ေၿပာရမွာပါ။ခရီးသည္နဲ႕ပထမဆံုးဆက္ဆံရတဲ့ေနရာၿဖစ္ေတာ့ customer service ကလဲအရမ္းကိုဂရုစိုက္ရပါ တယ္။ ဒ့ါအၿပင္ security ကိုလဲၾကည့္ရပါေသးတယ္။ ပထမဆံုးခရီးသည္လာရင္ သူ႕ Passport ကိုၾကည့္ၿပီးဒီလူသြားမယ့္ခရီးမွာ visa လိုမလို return ticket လိုမလိုဆိုတာစၿပီး ဆံုးၿဖတ္ရေလ့ရွိပါတယ္။ၿပီးရင္ passportကဓာတ္ပံုကိုၾကည့္ၿပီးအၿပင္ ကလူနဲ႕ တူမတူ ၾကည့္ရပါတယ္။တူရင္အေၾကာင္း မဟုတ္ပါဘူး။ မတူရင္ ဒီခရီးသည္ဘယ္မွာလဲဆိုၿပီးေမးရေတာ့တာပဲ။ တစ္ခါတေလတကယ္သြားမယ့္သူကမလာပဲ၊ လိုက္ပို.တဲ့သူကcheck in လာဝင္တာရွိတယ္။ အထူးသၿဖင့္ ရန္ကုန္ကို သြားမယ့္ flight ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ passport expiry date ကိုစစ္ပါတယ္၊ ဒီဟာကအေရးအၾကီး ဆံုးအပိုင္းနဲ႕ခရီးသည္နဲ႕အၿငင္းအပြားရဆံုးပါ။ Passportသက္တမ္း ၆ လ မရွိရင္တခ်ိဳ႕ႏိုင္ငံေတြရဲ့လူဝင္မွဳ ၾကီးၾကပ္ေရးကလက္မခံပါဘူး။ၿခြင္းခ်က္အေနနဲ.ခရီးသည္ရဲ႕မိခင္ႏိုင္ငံကိုၿပန္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ရပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားခရီးသည္ေတြကဒါကို သတိမထားမိတာလားတခါတေလလြတ္မလားဆိုၿပီး စမ္းၾကည့္ တာလဲၿဖစ္မွာပါ။ ၿပီးရင္ခရီးသည္သြားမယ့္ႏိုင္ငံအတြက္ visa လိုမလိုကိုၾကည့္ပါတယ္။ visa လိုခဲ့ရင္ visa သက္တမ္းကိုၾကည့္ရပါေသးတယ္။ visa သက္တမ္းကကုန္ေနၿပန္ရင္လဲမၿဖစ္ၿပန္ဘူးဗ်ာ။


အဓိကၿပသနာမ်ားတဲ့ passport ေတြကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္းက်ေနာ္တို.မိခင္ႏိုင္ငံေတာ္ရဲ့ ၿမန္မာPassport၊ အိႏိၵယ၊ တရုတ္နဲ.အာဖရိကတိုက္ မွာရွိတဲ့ႏိုင္ငံတခ်ိဳ႕ေတြရဲ့ passport ေတြပါပဲ။ က်ေနာ္တို. ၿမန္မာ passport ကေတာ့ရွင္းတယ္ ဘယ္ႏိုင္ငံသြားသြား ဗီဇာလိုတယ္ဆိုေတာ့ေထြေထြထူးထူး မွတ္ထားစရာ မလိုေတာ့ဘူး။ ဒါမယ့္ဗီဇာမလိုပဲသြားလို.ရတဲ့ႏိုင္ငံ (၂)ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ သို.ေသာ္ေသၿခာေအာင္ ေတာ့ ဗီဇာယူသြားတာ အေကာင္းဆံုးပါ။ ႏိုင္ငံတစ္ခုစီရဲ့လိုအပ္ခ်က္ေတြကေတာ့သူ.ႏိုင္ငံနဲ.သူဆိုေတာ့ ေရးမၿပ ေတာ့ပါဘူး။ ၾကံဳခဲ့ဖူးတဲ့ အေတြ.အၾကံဳေလးေတြပဲ ေၿပာၿပသြားပါ့မယ္။


ကြာလာလမ္ပူေကာင္တာ


တစ္ရက္ KL သြားမယ့္ flight အတြက္တၿခားလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တစ္ေယာက္နဲ႕counterတာဝန္က်ပါ တယ္။ KL flight ကအမ်ားအားၿဖင့္အရမ္းသက္သာတယ္၊ သိပ္ၿပီးၿပသနာမရွိတဲ့အၿပင္အိတ္ေတြလဲပါ ေလ့ ရွိပါဘူး။ခဏေနေတာ့ ေဘးေကာင္တာကေကာင္မေလးက ေခၚေရာၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူ႕မွာၿမန္မာ passport ႏွစ္အုပ္နဲ.စလံုးစာအုပ္တစ္အုပ္နဲ.လည္ေနတယ္၊ဘာၿဖစ္တာလဲဆိုေတာ့ သူေၿပာတာကိုယ္ နားမလည္ကိုယ္ေၿပာတာသူနားမလည္ၿဖစ္ေနတာတဲ့ဒါနဲ႕က်ေနာ္႕ေကာင္တာဖက္ကို ယူလိုက္ၿပီး ၾကည့္ လိုက္ေတာ့စလံုးဗီဇာကုန္လို.မေလးကို ကူးၿပီးေရွာင္မယ့္မိန္းကေလးႏွစ္ေယာက္နဲ့ပြဲစားလို.ထင္ရတဲ့ စလံုး ခံယူထားတဲ့ ၿမန္မာအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ပါ။ သူကစလံုး passport ကိုင္တာဆိုေတာ့ဘာၿပသနာ မွ မရွိေပမယ့္က်န္တဲ့ ေကာင္မေလးႏွစ္ေယာက္မွာ လိုအပ္ခ်က္ေတြရွိပါတယ္။ Passport ကၿမန္မာဆိုေတာ့ မေလးကိုဝင္ဖို.ဗီဇာလိုတယ္၊ဗီဇာရွိတယ္၊အိုေက၊ၿပီးေတာ့သက္တမ္းလဲရွိတယ္။ ဒီေတာ့ေနာက္ဆံုး အဆင့္ ၿဖစ္တဲ့ မေလးကေနၿပန္လာဖို.အၿပန္လတ္မွတ္ရွိလားဆိုေတာ့ မရွိဘူးတဲ့။ စလံုး ၿပန္ဝင္ဖို.ဗီဇာလဲမရွိဘူး။ ဘယ္ေတာ့ၿပန္လာမွာလဲဆိုေတာ့မသိဘူးတဲ့။ ဒါဆိုနဲနဲၿပသနာရွိလာပါတယ္။မေလးရဲ့ ေလေၾကာင္းၿဖင့္ ဝင္ေရာက္ေသာလူဝင္မွဳၾကီးၾကပ္ေရးလိုအပ္ခ်က္ကအၿပန္ကိုေလေၾကာင္းနဲ.ပဲထြက္ကိုထြက္ရပါမယ္။ အၿပန္ကို ကားတို.ရထား တို႕ နဲ. ၿပန္မယ္လို.ေတာ့သြားမေၿပာလိုက္နဲ.ဗ်။ လံုးဝကို check in ေပးဝင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တုိ.ၿမန္မာ passport အတြက္ေနာ္။ အၿပန္လက္မွတ္မရွိရင္ သူ႕ႏိုင္ငံထဲကေနတၿခား ႏိုင္ငံတစ္ခုကိုထြက္သြားပါ့မယ္ဆိုတဲ့ခိုင္မာတဲ့ လတ္မွတ္ ၿပရပါတယ္။ ခုနက ေကာင္မေလးႏွစ္ေယာက္မွာ အၿပန္လတ္မွတ္မရွိဘူးဆိုေတာ့တၿခားကိုသြားမယ့္လတ္မွတ္ရွိလားဆိုေတာ့ရွိတယ္တဲ့ ဘယ္သြားမွာလဲ ဆိုေတာ့ ရန္ကုန္ၿပန္မယ္တဲ့ လက္မွတ္ၿပဆိုေတာ့ ၿပပါတယ္၊ Malaysia Airline (MH) က e-ticket ပါ။ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ပန္နဆူလာမွာ ၂၀ လား ၃၀ လားေပးၿပီးလုပ္လာတဲ့ လက္မွတ္ပါ။ ရွင္းရွင္းေၿပာရရင္ အတုေပါ့ဗ်ာ။လူဝင္မွဳၾကီးၾကပ္ေရးကေတာ့အတုအစစ္သိပ္ခြဲေလ့မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္တို. ကေသၿခာတယ္ ထင္လို. လႊတ္ေပးလိုက္ရင္အစဥ္ေၿပပါတယ္။ တကယ္ဆိုရင္ကိုယ္က မသကၤာလို.ဆိုရင္ MH မွာသြားၿပီး စစ္ၾကည့္လို.ရတယ္။ ဒီ လက္မွတ္က confirm လားဘာလားဆိုတာ။ သူတို႕ကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့ မ်က္နာ ငယ္ေလးေတြနဲ့ၿပီးေတာ့ကိုယ္ဟာကိုယ္ကလဲသြားစစ္ရမွာပ်င္းတယ္။ ၿမန္မာအခ်င္းခ်င္းကူညီလိုက္ပါ မယ္ဆိုၿပီး က်ေနာ္check-inလုပ္ေပးလိုက္တယ္။ေၿပာခ်င္တာကေတာ့က်ေနာ္တို.ၿမန္မာေတြလက္တလံုး ၿခားေလးေတြအရမ္းလုပ္တာကိုပါ။ ဟိုပြဲစားကေတာ့ဘယ္ေလာက္ရလိုက္တယ္မသိဘူးေပါ့ဗ်ာ။

ေနာက္ထပ္မွတ္မွတ္ရရ KL ေကာင္တာအေတြ.အၾကံဳတစ္ခုကခရီးသည္လင္မယားနဲ့ ရန္ၿဖစ္ရတာပါ။ ေကာင္တာမွာ check in ဝင္ရင္သြားမယ့္ခရီးသည္ကိုယ္တိုင္လာရမယ့္ဆိုတာအထက္ပိုင္း မွာေရးထားၿပီး သားေတြ.ရမွာပါ။ မနက္အေစာ ပိုင္း KL ေကာင္တာပါ။ ခရီးစဥ္က holiday ရွိေနလို. Fully booked ဗ်။ ေကာင္တာ(၃)ခုဖြင့္ၿပီးခ်က္ကင္ဝင္ေပးေနရတယ္။ ေလယာဥ္မထြက္မီ ၄၅ မိနစ္အလိုေကာင္တာပိတ္ မွာကိုKLေကာင္တာေတြရဲ့ထံုးစံအတိုင္းခရီးသည္ေတြကေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ကပ္ၿပီးမွလာၾကတာပါ။ က်ေနာ့္ ေကာင္တာမွာ စလံုး စာအုပ္ (၃) အုပ္တင္လာေရာ ၾကည့္ လိုက္ ေတာ့တစ္ေယာက္ထဲ ဒါနဲ. က်ေနာ္က က်န္တဲ့ ခရီးသည္ေတြေရာဆိုေတာ့ ဟိုမွာလာေနတယ္တဲ့ ၾကည့္လိုက္ ေတာ့ အမ်ိဴးသမီးတစ္ေယာက္နဲ. ကေလးတစ္ေယာက္ေတြ.ပါတယ္။ က်ေနာ္သူတို.ေကာင္တာကိုလာၾကမယ္ ထင္လို.ေရွ.မွာရွိေနတဲ့ လူရဲ့ စာအုပ္ကိုယူၿပီးခ်က္ကင္လုပ္လိုက္ပါတယ္။က်န္တဲ့စာအုပ္ကိုကိုင္ၿပီးေမာ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ေကာင္တာ မွာ ခုနကလူပဲရွိတယ္။က်ေနာ္ကခရီးသည္ေရာဆိုေတာ့အိမ္သာသြားတယ္တဲ့။က်ေနာ္ကခရီးသည္ေကာင္တာ မွာမရွိရင္ ခ်က္ကင္မဝင္ေပးႏိုင္ဖူးဆိုေတာ့ ခုနကၾကည့္ၿပီးၿပီေလတဲ့ က်ေနာ္ကၾကည့္လိုက္တာ လာမယ္ မွတ္လို.လို.ခရီးသည္ေကာင္တာကိုလာကိုလာရမယ္ဆိုေတာ့စၿပီးစိတ္ဆိုးပါတယ္။သူတို.ကိုခက္ခဲေအာင္ တမင္လုပ္တာတဲ့။က်ေနာ္သည္းခံၿပီးရွင္းၿပပါတယ္လံုၿခံေရးအရက်ေနာ္တို.ရဲ့အေၿခခံလိုအပ္ခ်က္အရ လုပ္တာပါဆိုလဲမရဘူး။ ဒါနဲ့က်ေနာ္စာအုပ္ေတြၿပန္ေပးလိုက္ၿပီးခ်က္ကင္ဝင္ဖို.ၿငင္းပါတယ္။

ေနာက္မွာတန္းစီ ေနတဲ့ခရီးသည္ေတြကတပံုၾကီးဗ်ာ။ဒါနဲ႕ခုနကအမ်ိဳးသမီးနဲ.ကေလးၿပန္ေရာက္လာေရာ။ အဲ့ဒီေတာ့မွပြက္ေလာကိုညံေအာင္က်ေနာ့္ကိုေအာ္ၾကီးဟစ္က်ယ္ရန္ေတြ.ပါေလေရာဗ်ာ။က်ေနာ္ ကေတာ့ ရန္ေတာ့ၿပန္ေတြ.လို.မရဘူးေပါ့၊သူတို.ကိုေလေၿပေလးနဲ့မေက်နပ္ရင္ ၾကိဳက္တဲ့ေနရာမွတိုင္ႏိုင္ တယ္လို.ဒီမွာေအာ္ၾကီးဟစ္က်ယ္လုပ္လို.မရဘူးလို.CCTV camera ေတြနဲ့အသံဖမ္းကိရိယာေတြ တက္ဆင္ထား ပါတယ္ဆိုေတာ့နဲနဲေတာ့ၿငိမ္သြားတယ္။ ဒါနဲ႕က်ေနာ္ရဲ့နာမည္ကိုေရးမွတ္သြား ဖို. အတြက္ ေရးစရာ ရွာတာမရွိၿပန္ဘူး။ ဒါနဲ႕က်ေနာ့္ကိုတိုင္ဖို.အတြက္က်ေနာ္ကပဲစာရြက္နဲ.ေဘာပင္ထုတ္ေပးလိုက္ရ ပါေတာ့ တယ္။ စလံုးေတြဟာအင္မတန္မွကိုအတိုင္အေတာထူၿပီးေတာ့ တခါတေလ ဂဂ်ီဂေဂ်ာင္ က်တက္တာ ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသိၾကမွာပါ။

ေကာင္တာထိုင္ရင္မ်ားေသာအားၿဖင့္ၾကံဳေတြ.ရတဲ့ေတာင္းဆိုမွဳကေတာ့ခုံေနရာပါပဲ။ လူတိုင္းကေရွ ပိုင္း မွာထိုင္ခ်င္ၾကတယ္ဗ်ာ။ Jet Star ကိုonline ေပၚကလက္မွတ္ဝယ္ရင္ ခံုေနရာအလကားၾကိဳတင္ၿပီးယူလို.ရတယ္ဗ်။ ဒါမယ့္အမ်ားစုကေတာ့ေလဆိပ္ေရာက္မွပဲယူၾကေတာင္းၾကတာမ်ားတယ္။ ေလယာဥ္က ခံု မၿပည့္ရင္ေတာ့ေရွ.ဖက္မေရာက္ရင္ေတာင္မွခရီးသည္လိုခ်င္တဲ့ခံုကိုေပးေလ့ရွိပါတယ္။ ခံုကလဲ ၿပည့္ ေနတယ္။ ခ်က္ကင္ဝင္တာကလဲေနာက္က်မွလာလို.ရွိရင္ေတာ့လိုခ်င္တဲ့ခံုေပးလို.မရၿပန္ဘူး။ တခါတေလေလယာဥ္အစဥ္ေၿပေၿပတက္ဖို.အတြက္ခံုေနရာေတြကို balance လုပ္ရတာရွိပါတယ္။ ခရီးသည္ကေတာ့ဒါေတြကိုနားမလည္ပါဘူး။ ေရွ.ဖက္မွာရဖို.အတြက္ပဲၾကိဳးစားၾကတာပါ။ ေလယာဥ္က ခံုမၿပည့္လို.အားလံုးကိုေရွ.ပိုင္းမွာေပးလိုက္ရင္ေလယာဥ္တက္တဲ့အခါမွာဦးေလးေနတဲ့ အတြက္ အခက္အခဲရွိေစပါတယ္။ တခါတေလလာတဲ့အခ်ိန္ကေကာင္တာပိတ္ခါနီးေနၿပီ၊ ထိုင္ခံုကလဲဟိုတစ္ကြက္
ဒီတကြက္ပဲလြတ္ေတာ့တဲ့အခ်ိန္ၾကရင္မိသားစုလိုက္လာတဲ့ခရီးသည္ေတြမွာထိုင္ခံုတူတူထိုင္ခ်င္တဲ့ၿပသနာ
ကိုခဏခဏေၿဖရွင္းရပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ က်ေနာ့္အရင္ကလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္သူငယ္ခ်င္းေတြ ရန္ကုန္ flight ေကာင္တာဆိုရင္သူတို႕ ဝမ္းသာၾကတယ္။ တဖက္ကလဲစိတ္ေတာ့နည္းနည္းညစ္တယ္ဗ်။ ဘာလို.လဲဆိုေတာ့ ရန္ကုန္သြားမယ့္ ခရီးသည္အမ်ားစုကၿမန္မာဆိုေတာ့ခုံေနရာကိုသူတို.အတြက္ေခါင္းထဲမထည့္ပါဘူး။ ဘာခံုပဲေပးေပး ထိုင္ပါတယ္။ လံုးဝဂ်ီးမမ်ားပါဘူး။ Jet Star က MAI နဲ့ code share လုပ္ၿပီးပ်ံသန္းတာဆိုေတာ့ ထံုးစံ အတိုင္း MIA ဆိုေတာ့ VIP မ်ား အတြက္ေရွUဆံုးခံုတန္းေတြကို block လုပ္ၿပီး reserved လုပ္ထားေလ့ ရွိပါတယ္။ သက္ၾကီးရြယ္အို၊ မသန္မစြမ္းနဲ့၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္လဲပါတာေပ့ါဗ်ာ။ က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္း ေတြဆိုအၿမဲေၿပာတယ္ၿမန္မာခရီးသည္ေတြကအရမ္းသေဘာေကာင္းတယ္တဲ့ဘယ္ခံုေပးေပးထိုင္တယ္တဲ့၊

ဒါမယ့္သူတို႕ကပစၥည္းေတြအမ်ားၾကီးသယ္ေတာ့အိတ္ေတြဝိတ္ခ်ိန္ရတာပင္ပန္းတယ္တဲ့။ရန္ကုန္ခရီးသည္ တစ္ေယာက္ကအနည္းဆံုးပစၥည္း ၃ မ်ိဳးေတာ့ပါတက္ပါတယ္။ ဒါ့အၿပင္ေပးထားတဲ့ကီလိုအၿပင္ အၿမဲပိုၿပီး လူေတြအမ်ားၾကီးေပါင္းခ်ိန္ေလ့ရွိပါတယ္။အဲ့ဒီေတာ့ အိတ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကိုခိ်န္ရ ေတာ့စိတ္ေတာ့ တခါတေလ ပ်က္တာေပါ့။ ၿပီးေတာ့လံုၿခံဳေရးအရေမးရတဲ့ ေမးခြန္းတခ်ိဳ.ရွိပါတယ္၊ ဥပမာ ဒီအိတ္က ခရီးသည္ရဲ့အိတ္လား၊ဒီထဲမွာဘာပါသလဲ၊ဒီအိတ္ကိုကိုယ္တိုင္ထုတ္ပိုးတာလားတဲ့ေမးခြန္းေတြေမးပါတယ္။ တကယ္ေတာ့နဲနဲေတာ့ ေၾကာင္တယ္ဗ်။အဲ့ဒီမွာၾကံဳဖူးတာကေတာ့အန္ကယ္ၾကီးတစ္ေယာက္ခ်က္ကင္ဝင္

တယ္။၊စကၠဴပံုးတစ္ခုပါတယ္ဗ်၊ေတာ္ေတာ္လဲေလးတယ္။ ဒီလို စကၠဴပံုးမ်ိဳးဆိုပို ၿပီးသတိထားရပါတယ္။ အေသးစိတ္ေမးခိုင္းတယ္ဗ်။ သူ႕ကိုပံုးထဲမွဘာပါလဲဆိုေတာ့ မသိဘူးတဲ့၊ အဲ့ဒီေတာ့က်ေနာ္တို႕ကမသိလို.ေတာ့မရဘူး၊ မသိရင္ယူသြားလို.မရဘူးဆိုေတာ့၊ ငါ့တူရယ္ ရွင္းရွင္းပဲ ေၿပာပါရေစ ဒီဟာဦးေလးဟာ မဟုတ္ပါဘူး။ XXXXXXXဆီ မွာ ကီလိုေရာင္းလာတာပါ။ ၾကည့္လုပ္ေပးပါကြယ္တဲ့။ က်ေနာ့္အရာရွိကို ဘယ္လိုဘာသာၿပန္ၿပီးေၿပာရမွန္းေတာင္မသိေတာ့ပါဘူး။ changi airport မွာၾကည့္လုပ္လို႕ မရပါဘူး ခင္ဗ်။ အလြန္အႏၱရယ္မ်ားပါတယ္။ ဒီေတာ့က်ေနာ္ကဦးေလး ထည့္ေပးတဲ့သူစီဖံုးသြားဆက္ပါ ဘာပါလဲ ေမးၿပီးမွၿပန္လာပါလို.ပဲေၿပာလိုက္ရေတာ့တယ္။

ေနာက္ထပ္ေတြ႕ရတဲ့ရန္ကုန္ေကာင္တာမွာေတြ႕ရတဲ့အခက္အခဲကေတာ့ခရီးသည္ေတြဟာ လက္ဆြဲ သည္ခြင့္ေပးတဲ့အိတ္ကိုမၿပပဲဖြက္ထားေလ့ရွိပါတယ္။ သူတို႕မွမဟုတ္ဘူးက်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ေတာင္ လုပ္ဖူး ပါတယ္။ ခ်က္ကင္ဝင္ၿပီးၿပီဆိုေတာ့သူတို.တၿခားမွာထားထားတဲ့လက္ဆြဲေတြအနည္းဆံုး သံုးမ်ိဳးေလာက္ ပါတယ္ဗ်ာ။ တကိုယ္လံုးရွဳပ္ယွက္ေတြကိုခက္ေနတာ။ အဲ့ဒါေတြယူၿပီးေတာ့ boarding gate ကိုသြားၾကတဲ့ အခါ gate မွာတာဝန္က်တဲ့လူကအင္မတန္ကို အလုပ္မ်ားၿပီးဒီအပိုထုတ္ေတြကိုေလယာဥ္ဝမ္းထဲ ထည့္ဖို. စီမံရပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာပဲေကာင္တာမွာခ်က္ကင္ဝင္တဲ့အိတ္ေတြရဲ.အေလးခ်ိန္၊ခရီးသည္ေတြရဲ့ အေလးခ်ိန္၊ ေလယာဥ္ဆီတို.ဘာတို.စတဲ့ အေလးခ်ိန္ေတြဟာအရင္ခန္.မွန္းထားသည္ထက္အစေပါင္းမ်ားစြာ ပိုေလး ၿပီး ေလယာဥ္ရဲ့ သယ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာဝန္ထက္ပိုလြန္သြားပါေတာ့တယ္။ ဒီဟာတကယ္ကို အႏၱရယ္ပါ။ ခရီးသည္တစ္ေယာက္ကို ၁၀ကီလိုပိုသယ္ရင္ေတာင္ ခရီးသည္ ၁၈၀ ဆိုရင္ ကီလို ၁၈၀၀ ပိုလာပါတယ္။ ဒီေတာ့ captain ကမတက္ဘူးအိတ္ေတြၿပန္ေလ်ာ့ပါဆိုေတာ့တင္ထားတဲ့ အိတ္ေတြထဲကကံဆိုးတဲ့အိတ္ ေပါင္းမ်ားစြာဟာေနာက္ထြက္မယ့္ေလယာဥ္နဲတင္ဖို.အတြက္ changi မွာက်န္ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ ရန္ကုန္ လဲေရာက္ေရာကိုယ့္အိတ္ပါမလာသူ.အိတ္ပါမလာနဲ့အိတ္ေပ်ာက္တဲ့ၿပသနာေတြကိုၾကံဳေတြ.ရပါ ေတာ့တယ္။ ၿမန္မာၿပည္မွာ ေလယာဥ္ေတြခဏခဏပ်က္က်ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းအဓိက ကေတာ့ အဲ့ဒါပါပဲ။ ဟိုမွာ ၾကည့္လုပ္လို.ရတာကိုးခင္ဗ်။ အဲ့းီ Boarding Gate ေရာက္လို႕အိတ္ကိုဝမ္းထဲထည့္ေပး မယ္ဆိုရင္ၿမန္မာ ေတြပဲခက္ခက္ခဲခဲမေၿပာရပဲအိတ္ကိုေပးလိုက္တာပါ။ တၿခား Flight ေတြမွာဆိုရင္ အလကားထည့္ေပးပါ့မယ္၊ ေက်းဇူးၿပဳၿပီးေပးပါဆိုေတာင္းေတာင္းပန္ပန္နဲ႕ေတာင္းတာေတာင္မရခ်င္ဘူး။ တခါတေလ cabin ထဲကိုေပး မယူလို႕ Aero Bridge ေပၚမွာထားေပးခဲ့ဖို႕Tagခ်ိတ္ၿပီးေၿပာလိုက္ရင္ေတာင္ မရမက cabin ထဲသယ္သြားလို႕ Cabin Crew နဲ႕ Ground Staff ၿပသနာခဏခဏတက္ရတယ္။ အခု ေနာက္ပိုင္းေတာ့ Jet Star စီးတဲ့ခရီးသည္ ေတြကို Terminal ထဲဝင္တဲ့ေနရာမွာတင္ Airline Baggage Checkဆိုၿပီးစစ္ေတာ့ ဒီၿပသနာလံုးဝမရွိေတာ့ပါဘူး။

No comments:

Post a Comment