Monday, October 18, 2010

က်ေနာ္နဲ႕ Airlines Industry အပိုင္း (၃)

တစ္ၿခားေကာင္တာေတြမွာၾကံဳရတာေတြကဆင္တူေလးေတြမ်ားပါတယ္။ က်ေနာ္တို.မထိုင္ခ်င္ဆံုး ေကာင္တာကို ေၿပာပါဆိုရင္ Indonesia ကိုသြားတဲ့ flight ေကာင္တာေတြပါ။ အဲ့ဒီ Indonesiaေကာင္တာ ေတြမွာေတာ့ ခရီးသည္ႏွစ္မ်ိဳးကြဲသြားပါတယ္။ တစ္မ်ိဳးက အိမ္ၿပန္ ၾကတဲ့ maid ေတြပါ။ သူတို.ကလဲရန္ကုန္ flight နဲ.နင္လားငါလားပါပဲ။ ေခါက္ဆြဲေၿခာက္ကအစသယ္ပါတယ္။ ကီလိုပိုေတာ့ သယ္လာတဲ့ဟာေတြၿပန္ေလ်ာ့၊ ၿပန္ခိ်န္နဲ.အင္မတန္ကိုအလုပ္ရွဳပ္ေစတာပါ။ ပိုတဲ့အတြက္သူတို.မွာ ဘယ္လိုေပးႏိုင္မလဲဗ်ာ။ ေပးရင္ေတာင္က်ေနာ္ဆိုၿပန္စဥ္းစားပါအံုးလို.ေၿပာလိုက္တယ္။ ေနာက္တစ္မိ်ဳး ကေတာ့ ခ်မ္းသာတယ္သို.ေသာ္စားရိတ္နည္းေလေၾကာင္းပ်ံတယ္၊ ၿပီးေတာ့လိုခ်င္တဲ့ဝန္ေဆာင္မွဳေတြက Singapore Airlines ကေပးတဲ့ဝန္ေဆာင္မွဳေလာက္ကိုလိုခ်င္တာပါ။ စလံုးမွာေစ်းဝယ္ၾကၿပီးၿပန္ေတာ့ ပစၥည္းေတြကအေၿမာက္အမ်ားပါပဲ။ ပိုလိုက္တဲ့ဝိတ္ဆိုတာေၿပာမေနနဲ႕ေတာ့ဗ်ာ။ အဲ့ဒီမွာကီလိုေတြေတာ့ ပိုသယ္ခ်င္တယ္၊ ပိုတဲ့အတြက္ ပိုက္ဆံေတာ့မေပးခ်င္ပါဘူး။ တခိ်ဳ.လဲေပးပါတယ္၊ အဲ့ဒီလိုခရီးသည္ ေတြဟာအင္မတန္ကို ေၾကာင္တဲ့ လူေတြပါ၊ ပိုတဲ့အတြက္ေပးရတာက ေဒၚလာ၄၀၀ ကေန ၈၀၀ ထိေတြဖူးပါတယ္။ တစ္စက္မွမၿငင္းပါဘူး၊အိတ္ထဲကေနေငြကို cash ေပးပါတယ္။ credit card ေတာင္မ ေပးဘူး။ တကယ္ေတာ့သူတို.သာ full service airlines ေတြန႕ဲ ပ်ံသန္းရင္ လက္မွတ္ဖိုးကေတာ့ ပိုခ်င္ ပိုမယ္။ ဒါမယ့္ပစၥည္းေတြပိုသယ္ခ်င္ရင္ခံုအပိုဝယ္လို.ရပါတယ္။ အဲ့ဒီခံုအတြက္လဲပစၥည္း သယ္ခြင့္ေပး ပါတယ္။ ဒါမယ့္ခုနကေပးရတဲ့ ေငြထက္နဲနဲေတာင္သက္သာၿပီးကီလိုေတာင္ပိုရ ပါေသးတယ္။ အဲ့ဒီလို service မ်ိဳးကေတာ့မ်ားေသာအားၿဖင့္သံတမန္မ်ားခရီးသြားရင္သူတို.နဲ.ပါတဲ့ အလြန္အေရးၾကီး ေသာ ပစၥည္း ေတြ ကိုေဘးခုံမွာထားၿပီးယူသြားတာပါ။ ခုနခရီးသည္ေတြအေၾကာင္းဆက္ရရင္ တခိ်ဳ.မေပးခ်င္တဲ့ သူေတြၾကေတာ့လတ္ထိုး ဖို.ၾကိဳးစားေရာ၊ အင္ဒိုမွာဆိုရတယ္လို.လဲေၿပာေသးတယ္။ တစ္ခါၾကံဳဖူးပါတယ္။ ခရီးသည္ပိုတဲ့ ကီလို အတြက္က်သင့္ေငြက ၂၅၀ ပါ။ ဒါနဲ. သူကသူ ၁၀၀ ေပးပါ့မယ္ လႊတ္ေပးပါတဲ့။ က်ေနာ္ကလံုးဝမၿဖစ္တဲ့အေၾကာင္းအတင္းၿငင္းၿပီးေတာ့ လက္ခံေရးလိုက္ေတာ့မွၿပီးသြားတယ္။

Check In ေကာင္တာ ေတြကို ေပၚတင္တစ္မ်ိဳး၊ ဖြက္ၿပီးေတာ့တဖံုၿမင္ကြင္းေပါင္းစံု ကေန CCTV ေတြနဲ.ခ်ိန္ထားတာပါ။ ယူလိုက္လို.ကေတာ့ က်ေနာ္ထင္တယ္နာရီပိုင္းအတြင္း ရဲကေရာက္လာမွာပါ။ စလံုးမွာ ဒီအမွဳကအေတာ္ၾကီးပါတယ္။ ကိုယ္ကေငြမယူပဲနဲ. လႊတ္ေပးအံုးေတာ့ ပစၥည္းေတြကို flight အလိုက္ ခြဲၿခားတဲ့ေနရာမွလွ်ပ္တပ်က္စစ္ေဆးရင္ၿပသနာရွိပါတယ္။က်ေနာ္တို. ရဲ. computer system ထဲမွာ ခရီးသည္ ခ်က္ကင္ဝင္ၿပီးတာနဲ.သူနဲ.အတူပစၥည္းဘယ္ႏွစ္ခု၊ အေလးခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ဆိုတာပါ ထဲ့သြင္း ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ system ကေန baggage tag ကိုဘားကုတ္ေတြနဲ့ print လုပ္ေပးပါတယ္။ ၿပီးရင္baggage sorting area ရွိတဲ့ ေနရာကို belt ေတြကတဆင့္ေရာက္သြားပါတယ္။ အဲ့ဒီကိုမေရာက္မီ X-rays machine ေပါင္းမ်ားစြာနဲ. ပစၥည္းေတြကိုစစ္ပါေသးတယ္။ အဲ့ဒီကိုေရာက္သြားလို. သက္ဆိုင္ရာ က မသကၤာရင္ ဒီပစၥည္းရဲ့ ဘားကုတ္နဲ. Tag No.ကို စစ္လိုက္တာနဲ.ဒီပစၥည္းsystem ထဲမွာထဲ့လိုက္တဲ့ ဝိတ္ကဘယ္ေလာက္တကယ္ခ်ိန္လိုက္ေတာ့ ဘယ္ေလာက္ဆိုၿပီးေပၚလာလို.ရွိရင္အၾကီးအက်ယ္ ၿပသနာပါ။ က်ေနာ္တို.မွာလႊတ္ေပးႏိုင္တဲ့ limit ေလးေတြရွိပါတယ္။ ဒါကတရားဝင္ေတာ့မဟုတ္ဖူးေပ့ါ။ flight ရဲ့ ခရီးသည္အနည္းအမ်ားေပၚမူတည္သလို၊ ခရီးသည္ ရဲ့ကိုယ့္အေပၚဆက္ဆံမွဳ၊ ကိုယ့္ရဲ့ mood ေပၚမူတည္တယ္လို.ေၿပာရမွာေပါ့။ Manila flight တို.လို တခ်ိဳ. Indo flight ေတြဆိုရင္အမ်ားအားၿဖင့္ maid ေတြမ်ားပါတယ္။ သူတို.မွာကီလိုပိုေနရင္ေပးစရာမရွိ၊ ရွိရင္ေတာင္အလြန္ေစ်းၾကီး တာဆိုေတာ့ ကိုယ္တက္ႏိုင္သေလာက္လႊတ္ေပးတာမ်ားပါတယ္။ ခရီးသည္က ေမာက္ေမာက္မာမာ ဆက္ဆံ၊ ကိုယ္စိတ္ကလဲမၾကည္ဆိုရင္ေတာ့ ၁ ကီလိုေလးပိုရင္ေတာင္မေပးေတာ့ပါဘူး။ အမ်ားအားၿဖင့္ တစ္ေယာက္ ကို ကီလို ၂၀ ေပးသယ္တဲ့လက္မွတ္မွာ အမ်ားဆံုး ၃ ကီလိုထိ္လႊတ္ေပးေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါကခုနကေၿပာတဲ့ အေၿခအေနေတြ ေပၚမူတည္တယ္ဗ်ေနာ္။ အဲ့ဒီေတာ့ ေနာက္တခါခရီးသြားလို. ကိုယ္ပစၥည္းေလးနည္းနည္းပါးပါးပိုလို.ရွိရင္ေကာင္တာကိုမ်က္နာခိ်ဳေသြး၊ သူနာမည္ေခၚၿပဳ ႏွဳတ္ဆက္ၿပီး ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ေၿပာရင္ရႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ္ဆိုရင္ ေကာင္တာ မွာ က်ေနာ္နာမည္ေခၚၿပီး ႏွဳတ္ဆက္ရင္တအားသေဘာက်တာဗ်။ နာမည္ကို ေကာင္တာအထက္မွာရွိတဲ့ TV screen ေပၚမွာနဲ့ ေကာင္တာေပၚမွာေဖာ္ၿပရေလ.ရွိပါတယ္။ တကယ္လို.Check in Staff က လႊတ္မေပးလို. ရွိရင္လဲ နားလည္ေပးႏိုင္ရင္ အေကာင္းဆံုးပါ။ သူ.ေနာက္မွာ အထက္အရာရွိ ရွိေနတာမ်ိဳး၊ flight က fully booked ၿဖစ္ေနတာမ်ိဳးေတြဆိုရင္အစဥ္မေၿပပါဘူး။

ေနာက္ထပ္ေကာင္တာနဲ. ပတ္သက္တဲ့ဗဟုသုတေလးတခိ်ဳ.ပါ။ သြားတဲ့ ႏိုင္ငံေတြအားလံုးမွာ အဓိက သတိအထားရဆံုးႏိုင္ငံ ႏွစ္ခုရွိပါတယ္ Taiwan နဲ. Vietnam ပါ။ Taiwan ကိုသြားမယ္ဆိုရင္ တိုင္ဝမ္ႏိုင္ငံသား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဟိုမွာ တရားဝင္ေနထိုင္ခြင့္ပါမစ္တစ္ခုခုနဲ့ကိုင္ထားတဲ့သူကလြဲၿပီး က်န္တဲ့ ဘယ္ passport holder မဆိုအၿပန္လက္မွတ္သို.မဟုတ္ထိုင္ဝမ္မွတစ္ဆင့္ဆက္လက္ထြက္ခြာ သြားမယ္ ဆိုတဲ့ Confirm On ward လက္မွတ္ေတြလိုပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားႏိုင္ငံသားေတြအတြက္ လဲဗီဇာ လိုပါတယ္။ လက္မွတ္မၿပႏိုင္ဖူးဆိုရင္ ခ်က္ကင္ဝင္ဖို.ၿငင္းပါတယ္။ ေန.တိုင္းလိုလိုအၿငင္းပြားရေလ့ရွိတဲ့ Taiwan ေကာင္တာရဲ့ေန႕စဥ္ၿပသနာပါ။ ခရီးသည္ အမ်ားစုကေတာ့မသိလို. မ်ားပါတယ္။ လက္မွတ္ေတြ ရွိတဲ့ သူၾကေတာ့လဲဘာေၿပာလဲဆိုေတာ့ e-ticket ပါတဲ့။ print မလုပ္လာပါဘူးတဲ့။ အဲ့ဒါလဲမရပါဘူး၊ မ်ားေသာအားၿဖင့္အဲ့ဒီလိုခရီးသည္ေတြကေတာ့ စလံုးေတြမ်ားပါတယ္။ တခ်ိဳ.က သူတို.ရဲ့ PDA ေတြကေန လက္မွတ္ကိုၿပပါတယ္။ အဲ့ဒါလဲမရပါဘူး၊ တိုင္ဝမ္လူဝင္မွဳၾကီးၾကပ္ေရး (လဝက) ကစာရြက္နဲ့ ကိုင္လာတဲ့ လက္မွတ္ကိုပဲၾကည့္ပါတယ္laptop တို. PDA တို.ကဖြင့္ၿပတာကိုလံုးဝလက္ခံေလ့မရွိပါဘူး။ အဲ့ဒီေတာ့ ခရီးသည္မွာ printer ရွာရပါေလေရာ၊ changi မွာprinter ရွာရတာအရမ္းခက္တယ္ဗ်။ public သံုးဖို.မရွိဘူးလို.ေတာင္ေၿပာရမွာပါ။ အၿပန္လက္မွတ္မ်ားမရွိဘူးဆိုလို.ကေတာ့ခ်က္ခ်င္း လက္မွတ္ ဝယ္ခ်င္ ဝယ္မဝယ္ ရင္ေတာ့လံုးဝကို ခ်က္ကင္ ေပးဝင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ခ်က္ကင္ေပးဝင္လိုက္လို. ရွိရင္ ေတာင္ တိုင္ဝမ္ေရာက္လို. ဟိုက (လဝက) ကေပးမဝင္ပဲ လာတဲ့ႏိုင္ငံကိုၿပန္ပို.မွာပါ။ check in staff လဲ ခ်က္ခ်င္းကိုအလုပ္ၿပဳတ္တာပါ။ က်ေနာ္လုပ္ေနစဥ္က case ႏွစ္ခုၾကံဳဖူးပါတယ္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ၿပဳတ္ သြားပါတယ္။ additional information ေနနဲ့ တခါတေလေတာ့တခ်ိဳ.ႏိုင္ငံ passport ကိုင္ေဆာင္သူ ေတြကို show money ၿပခိုင္းေလ့ရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့သူငယ္ခ်င္းေတြ တိုင္ဝမ္သြားလည္ မယ္ဆိုရင္ အၿပန္လက္မွတ္ကိုတခါတည္းဝယ္သြားဖို.နဲ. လက္မွတ္ကို print out လုပ္သြားဖို. အၾကံၿပဳပါရေစဗ်ာ။

ေနာက္တစ္ႏိုင္ငံ Vietnam ကေတာ့ စလံုးpassport ကိုင္ေဆာင္သူ၊ သံတမန္နဲ.အထူးႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ ကိုင္ေဆာင္သူမ်ားကလြဲၿပီးအားလံုးေသာႏိုင္ငံရဲ့ passport ကိုင္ေဆာင္သူမ်ား ဗီဇာလိုပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ ဗီယက္နမ္ (လဝက) ကေနေရးေပးထားတဲ့ arrival visa ေပးမယ္ဆိုတဲ့ တရားဝင္ စာပါရင္ ရပါတယ္။ စလံုး passport holder ေတာင္အၿပန္လက္မွတ္ or onward ticket လိုပါတယ္။ မရွိရင္ ခုနကလိုပဲ ခ်က္ကင္ေပးမလုပ္ေတာ့ပါဘူး။

Vietnam ေကာင္တာမွာမ်ားေသာအားၿဖင့္ေတြ.ရတာေတာ့ ဘာသာစကားၿပသနာနဲ. အားလံုးေသာ ခရီးသည္ေတြရဲ. အမည္ေတြဟာဆင္တူေတြမ်ားပါတယ္။ မွားၿပီးခ်က္ကင္ေပးဝင္ရင္သြားေရာဗ်။ အားလံုးလိုလို English လိုမတက္ၾကဘူးဗ်ာ။ ဒါမယ့္တရုတ္လိုေတာ့ေၿပာတက္ၾကတယ္။ က်ေနာ္ကလဲ တရုတ္လိုကမတက္ေတာ့ ဒုကၡေပါ့ဗ်ာ။ဒီေနရာမွာစလံုးေယာက်ၤားေတြဟာ ဟိုမွာသြားၿပီးမိန္းမသြားယူ ၾကတာအမ်ားၾကီးေတြ.ၾကရတယ္ဗ်။ အဲ့ဒီေတာ့သူတို.ရဲ့စာအုပ္မွာအဝင္အထြက္တံုးေတြ အမ်ားၾကီးေတြ႕ရ ရင္ တခါတေလ အၿပန္လက္မွတ္မပါလဲ ေပးဝင္တယ္ဗ်။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို.မဆံုးၿဖတ္ပါဘူး အရာရွိကို refer လုပ္ပါတယ္။ က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းေတြမ်ားသြားလည္ဖို.ရွိရင္ ဗီဇာယူသြားၿပီး အၿပန္လက္မွတ္ပါ ဝယ္ သြားေစခ်င္ပါတယ္။

ဆက္ဖတ္ဖို႕ဆႏၵရွိေသးရင္ က်ေနာ္နဲ Airlines Industry အပိုင္း (၄) သို႕

1 comment:

  1. အေတာ္ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္း ပါတယ္ဗ်ာ။အပိုင္း တစ္ ကေန အခု အပိုင္း သုံးအထိ ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္သြားပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
    ေလဆိပ္မွာ တာဝန္ယူေနတဲ႕ ဝန္ထမ္းေတြ ဒီေလာက္အထိ တာဝန္ႀကီးတယ္၊ အလုပ္မ်ားတယ္ဆိုတာ အခုမွပဲ ဂဃနဏ သိသြားပါတယ္။ေလယာဥ္ေပၚ တက္တဲ႕အခါ တစ္ခ်ိဳ႕ လက္ဆြဲအိတ္ေတြကို လက္နဲ႕ အရင္ ဆ, ၾကည္႕ၿပီးမွ ခြင္႕ျပဳရတဲ႕အေၾကာင္းကို လဲ အခုမွ သေဘာေပါက္သြားပါေတာ႕တယ္။ေနာက္ ထပ္ ဆက္မယ္႕ အပိုင္းကိုလဲ စိတ္ဝင္စားစြာ ေစာင္႕ေမွ်ာ္ေနပါတယ္ခင္ဗ်ား။

    ReplyDelete