Monday, November 15, 2010

က်ေနာ္နဲ႕ Airlines Industry အပိုင္း (၇)

ဒီအပိုင္းမွာ က်ေနာ္ေရးသြားခ်င္တဲ့အေၾကာင္းေတြကေတာ့ check in counter and boarding gate တာဝန္ ေတြအၿပင္တခါတယံမွာ ထမ္းေဆာင္ရတဲ့တခိ်ဳ.တာဝန္ေလးေတြပါ။ အရင္အခန္းမွာေၿပာခဲ့တဲ့ Deportee ကေတာ့အဓိကပါပဲ။

ခ်န္ဂီေလဆိပ္မွာေန.စဥ္ႏိုင္ငံေပါင္းစံုက Deportee ခရီးသည္ ေတြအမ်ားအၿပားပါ။အေၾကာင္းမ်ိဳးစံုနဲ့ စလံုး လဝက ကေနၿပည္ဝင္ခြင့္ မေပးတဲ့ ခရီးသည္မ်ားပါပဲ။က်ေနာ္အေတြ.အၾကံဳမွာအမ်ားဆံုးေတြ.ရတဲ့ deportee ကေတာ့ ဗီယက္နမ္ႏိုင္ငံသူအမ်ားအၿပားပါပဲ။ က်န္တဲ့တၿခား deportee ေတြကေတာ့ အင္ဒိုနီရွား၊ ဖိလစ္ပိုင္နဲ. ၿမန္မာေတြ ၿဖစ္ပါတယ္။ တၿခားႏိုင္ငံေတြလဲပါမွာေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္ကေတာ့က်ေနာ္ေတြ႕ဖူးတဲ့ႏိုင္ငံမ်ားကိုသာေၿပာထားတာပါ။အဲ့ဒီမွာအမ်ားအားၿဖင့္လာၾကတဲ့ဗီယက္နမ္အမ်ိဳးသမီးေတြကစလံုးမွာ
တရားမဝင္ေၾကးစားမ်ားအၿဖစ္ အလုပ္လုပ္ဖို.လာၾကတာမ်ားတယ္လို.သိရပါတယ္။ အင္ဒိုနီးရွားနဲ့ ဖိလင္ပိုင္ကလဲအနည္းအပါး ပါဝင္ ပါတယ္။ ၿမန္မာၿပည္ကၾကေတာ့ဇာတ္လမ္းတစ္မ်ိဳးပါ။ ဒီလိုအလုပ္လာလုပ္ၾကတာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ သို ေသာ္ယူလာတဲ့ဗီဇာမွာတစ္ခုခု မွားယြင္းေနတာ၊ လဝက ကေမးတဲ့အခါလိပ္ပတ္လည္ေအာင္ မေၿပာႏိုင္တာနဲ့၊ အရင္လူဝင္မွဳၾကီးၾကပ္ေရး နဲ့ဆိုင္တဲ့အမွားအယြင္း တစ္ခုရွိေနလို. black list ထဲမွာ ပါေနတာ။ တခါတေလလဲ social visit နဲ့ဝင္လာၿပီးၿပန္စရာ လက္မွတ္ကိုမၿပႏိုင္တဲ့သူေတြ စသည္ၿဖင့္ အမ်ိဳးစံုေသာအေၾကာင္းနဲ့ခရီးသည္ေတြကိုစလံုး လဝက ကေနၿပည္ဝင္ခြင့္ ၿငင္းပယ္ တက္ပါ တယ္။ အဲ့ဒီလိုၿငင္းပယ္ၿပီဆိုလို.ရွိရင္ လဝက ေကာင္တာမ်ားကေနဒီခရီးသည္ကို အထူးခန္းတစ္ခုထဲ ကိုေခၚ သြားၿပီး passport နဲ့ ဖံုးပါလာရင္ဖံုးကိုသိမ္းထားလိုက္ပါတယ္။ ဘယ္ကိုမွအဆက္အသြယ္လုပ္လို.မရ ေတာ့ ပါဘူး။ ဘယ္နည္းနဲ့မွလဲအဆက္အသြယ္လုပ္ခြင့္မေပးပါဘူး။ ဒီအခန္းကို အခ်ဴပ္လို.ေတာ့ မေခၚ ပါဘူး၊ ယာယီထိမ္းသိမ္းေရးအခန္းလိုပဲေခၚေဝၚသံုးစြဲပါတယ္။ အဲ့ဒီထိမ္းသိမ္းေရးအခန္းထဲမွာေတာ့ဒီခရီးသည္ကိုေမးၿမန္းသလား၊ ဘာေတြလုပ္သလဲဆိုတာေတာ့က်ေနာ္မသိပါဘူး။ အခန္းထဲေခၚသြားၿပီးမွလဝက အရာရွိကၿပန္ပို႕ဖို႕ဆံုးၿဖတ္တာလားဘာလားဆိုတဲ့ ICA ရဲ့အစီအစဥ္ေတြကိုေတာ့က်ေနာ္တို႕မသိႏိုင္လို႕ဘာမွမေရးထားတာပါ။

ဒီအခန္းထဲကိုထည့္ထားတာ၊ ကိုယ့္သေဘာနဲ့ကိုယ္သြားတာမဟုတ္ေပမယ့္ ဒီအခန္းထဲမွာေနတဲ့အတြက္ နာရီနဲ့တြက္ၿပီးေငြေပးရပါတယ္။ အထိန္းသိမ္းခံရတာေတာင္အလကားမရပါဘူးဗ်။ အဲ့ဒီလိုထည့္သြင္းထားၿပီး ရင္ေတာ့ခရီးသည္မွာလာရင္းႏိုင္ငံကိုၿပန္မယ့္ေလယာဥ္ လက္မွတ္ရွိရင္၊ လက္မွတ္ယူထားတဲ့ေလေၾကာင္းကို လဝက ကေနခံုေနရာရွိမရွိလွမ္းေတာင္းပါတယ္။ လက္မွတ္မရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ လဝက ကသူအစီအစဥ္နဲ့သူအနီးဆံုး အခ်ိန္မွာ ခရီးသည္လာခဲ့တဲ့မူရင္းႏိုင္ငံကို ၿပန္မယ့္ေလေၾကာင္းက လက္မွတ္ကို စီစဥ္ပါတယ္။ ဒါလည္းအလကားမရပါဘူး၊ လက္မွတ္ခေပးရမွာပါ။ လက္မွတ္ကိစၥခံုကိစၥ အစဥ္ေၿပၿပီဆိုရင္ လဝက ကအရာရွိတစ္ေယာက္ သက္ဆိုင္ရာ ေလေၾကာင္းေကာင္တာကိုလာၿပီး ဒီ deportee ခရီးသည္မ်ားအတြက္ခ်က္ကင္လုပ္ပါတယ္။ သူတို.ရဲ.ပစၥည္းေတြ အတြက္လဲBaggage unit နဲ့ trace လိုက္ဖို.လုပ္ထားရပါတယ္။ ေလေၾကာင္းလိုင္း အေနနဲကေတာ့ deportee ခရီးသည္အနဲ့အမ်ား ေပၚမူတည္ၿပီးသူတို.ေလယာဥ္ေပၚတက္ဖို.အတြက္စီစဥ္ဖို.ဝန္ထမ္းေတြ ကိုေစလႊတ္ပါတယ္။ deportee ၅ ေယာက္ေလာက္ဆိုရင္ေတာ့ ဝန္ထမ္းတစ္ေယာက္ ေလာက္ပါပဲ။ ဝန္ထမ္းအေနနဲ့သက္ဆိုင္ရာစာရြက္စာတမ္းတခိ်ဳ.နဲ.ခရီးသည္ေတြရဲ့ boarding pass ေတြကိုယူၿပီးေတာ့ လဝက တာဝန္မွဴး ေကာင္တာကိုသြား၊ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာပဲ၊ က်ေနာ္တို.စီမွာေတာ့လံုၿခံဳေရးရဲလို.ေခၚတယ္ဗ်။ အစိုးရရဲေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ လံုၿခံဳေရး company ကရဲေပါ့။ uniform ပဲကြာတယ္။ ေသနက္ကိုင္တာဘာညာ အကုန္တူတူပဲ။ အဲ့ဒီရဲအေစာင့္အေရွာက္နဲ.ခရီးသည္ကို လဝက ေကာင္တာကိုေခၚလာ၊ တစ္ဦးခ်င္း passport နဲ့တိုက္စစ္ၿပီးတာနဲ့ လဝကကေနက်ေနာ္တို.စီကိုလႊဲေပးလိုက္ပါတယ္။ ခုနကရဲကေတာ့ ခရီးသည္ေလယာဥ္ေပၚတက္တဲ့အထိလိုက္ရတာပါ။ လက္ထိပ္ေတာ့မခက္ပါဘူး။ မ်က္စိေအာက္က ေတာ့လံုးဝအေၿပာက္မခံပါဘူး။ အဲ့ဒီရဲအေစာင့္လိုက္တဲ့အတြက္လဲခရီးသည္ကေငြေပးရပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္မ်ားဆိုးလဲဆိုရင္။ သူတို.ကိုေခၚလာၿပီး boarding gate မေရာက္မီသင့္ေတာ္နဲ.ေနရာမွာ ပိုက္ဆံေတာင္းရပါေရာဗ်ာ။ ခုနက ထိန္းသိမ္းေရးအခန္းခ၊ ေလယာဥ္လက္မွတ္အတြက္ rebooking fees တို.ဘာတို.အတြက္နဲ့၊ ရဲအေစာင့္အေရွာက္လိုက္ခေတြပါပဲ။ တကယ္ဆိုရင္မသက္သာပါဘူး။ က်ေနာ္ၾကံဳဖူးသမွ် ေတြထဲမွာ အနည္းဆံုး ၾကားဖူးတာ တစ္ေယာက္ကို S$350ပါ။ တစ္ေယာက္ကို 700 ထိက်တာေတြဖူးပါတယ္။

က်ေနာ္တို. ေကာင္တာကေန မထြက္လာမီထဲကတစ္ေယာက္အတြက္ ဘယ္ေလာက္က်မယ္ဆိုတာကို အရာရွိကေၿပာလိုက္ၿပီးသားပါ။ ေတာင္းဖို.က က်ေနာ္တို.တာဝန္တဲ့ဗ်ာ။ လဝက ကသူ.ဟာသူေတာ့မေတာင္းပဲနဲ.။ က်ေနာ္တို.ဆီကိုလႊဲလိုက္တဲ့စာရြက္ထဲမွာ ဒီခရီးသည္ ေတြဆီမွာေငြဘယ္ေလာက္ပါတယ္ဆိုတာကအစပါေတာ့။ ဟင့္အင္းမရွိဘူးလို.လဲၿငင္းလို.မရရွာပါဘူး။ အဲ့ဒီမွာစေတြ.တာကေတာ့ ဘာသာစကားၿပသနာပါပဲ။ အမ်ားအားၿဖင့္ က ဗီယက္နမ္ေတြဆိုေတာ့ English လိုမေၿပာတက္၊ က်ေနာ္ကလဲတရုတ္လိုမတက္ေတာ့ ေငြေတာင္းရတာကမာၻပ်က္ သလိုပါပဲ။ မပါဘူးဆိုလဲဘာမွေတာ့ မတက္ႏိုင္ပါဘူး။ က်ေနာ္ဆိုေတာင္းကိုမေတာင္းခ်င္ပါဘူး။ ၿပန္လဲပို.ခံရေသး တယ္၊ ေငြလဲေပးရေသးတယ္ ဆိုေတာ့ေလ။ သူတို.ေငြေပးမွခုနကက်ေနာ္တို.ရွာထားတဲ့သူတို.ရဲ့ပစၥည္း ေတြကိုေလယာဥ္ေပၚ တင္ေပးပါတယ္။ မေပးရင္မတင္ဘူးလို.ေတာ့ေၿပာတာပဲ။ သူတို.ေငြေပးမေပးကို က်ေနာ္အထက္အရာရွိကိုခ်က္ခ်င္းၿပန္ေၿပာရပါတယ္။ သူကမွတဆင့္ baggage unit ကို ပစၥည္းေတြ upload လုပ္ဖို.ထက္ၿပီးအေၾကာင္းၾကားပါတယ္။ boarding gate ကိုေရာက္ရင္လဲ တၿခား ခရီးသည္ ေတြနဲ့အေဝးမွာထားေလ့ရွိၿပီး ေလယာဥ္ေပၚကိုအရင္ဆံုးတင္ထားေလ့ရွိပါတယ္။ ထိုင္ခံုကိုလဲဟိုးေစာေစာပိုင္းထဲက ေနာက္ဆံုး မွာခ်န္ထားၿပီးေနရာခ်ထားေလ့ရွိပါတယ္။ passport နဲ့စာရြက္စာတမ္းေတြကို ေလယာဥ္ crew ရဲ့လက္ထဲကိုထည့္ၿပီးရင္ေတာ့က်ေနာ္တို.တာဝန္ကုန္သြားပါၿပီ။

Deportee ေတြထဲကမွတ္မွတ္ရရၾကံဳဖူးတဲ့အေၾကာင္းဆိုလို.ႏွစ္ခုေလာက္ပဲထူးထူးၿခားၿခားရွိပါတယ္။ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဗီယက္နမ္ခရီးသည္ပါ။ ဒီခရီးသည္ကို jet star flight နဲ့ ၿပန္ပို.ၿပီးေနာက္ တစ္ပါတ္ ေလာက္မွာ Lion Air နဲ့ထပ္ၿပီးတာဝန္က်တယ္။ ပထမေတာ့မေသၿခာဘူး၊ ICA ကဒီခရီးသည္ ဒီတစ္ပါတ္အတြင္း ၂ ခါရွိၿပီလို.ေၿပာ မွေသၿခာသြားတာပါ။ ဒီတစ္ခါေတာ့ Airline အရာရွိက စကားၿပန္ တစ္ေယာက္နဲ့သူ.ကိုေမးၾကည့္ေတာ့ Jet Star နဲ့လာလို.ၿပန္ပို႕တယ္ထင္လို. Lion Air နဲ.ၿပန္လာတာလို.ေၿပာတယ္ဗ်။ ဒါနဲသူ.ကိုၿပန္မလာဖို.ဘယ္ေလေၾကာင္းနဲ့ လာလာနင္.ကိုၿပန္ပို.မွာၿဖစ္ေၾကာင္း မနည္းၾကီး ကိုရွင္းၿပလိုက္ရတယ္ဗ်။ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ကိုယ္တာဝန္က်တဲ့ deportee ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ လမ္းမွာအရာရွိကုိယ္တိုင္လူတစ္အုပ္ၾကီးနဲ့ဆိုေတာ့သြားစပ္စုလိုက္တာ။ ၿမန္မာ passport holder ခ်င္းလူမ်ိဳးမိသားစုကေလးေတြေရာ၊ စုစုေပါင္း (၇)ေယာက္ရွိမယ္။ MIA flight နဲ့ၿပန္ပို.တာတဲ့။ သူတို.ဆိုဘာေၾကာင့္ မွန္းကိုမသိဘူး၊ English ဆိုမႊတ္ေနေအာင္ေၿပာတက္တယ္။ ဘာသာၿပန္စရာ ေတာင္မလို ဘူး။ ဗီဇာလဲပါတယ္၊ show money ကိုလဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကိုၿပတာဗ်။ အဲ့ဒါကိုေပးမဝင္တာဆိုေတာ့၊ အရင္အမွဳတစ္ခုခု ရွိလို.ၿဖစ္မယ္လို.ပဲထင္တယ္။ အရာရွိကေငြေတြ အမ်ားၾကီးေတာင္းရတာအားနာလို.က်ေနာ္ကိုထပ္ၿပီးရွင္းၿပခိုင္းတာနဲ.သိရတာ။ တၿခားၿမန္မာ တစ္ေယာက္စႏွစ္ေယာက္စေတြ ခနခနေတာ့ ေတြဖူးတယ္။ က်ေနာ့္အထင္ဗီဇာကိစၥေတြပဲ ေနမွာပါ။

အဲ့ဒီလိုခရီးသည္ကိုၿပန္ပို႕ၿပီဆိုရင္ဒီခရီးသည္ကိုတင္ေဆာင္လာတဲ့ေလေၾကာင္းလိုင္းကိုဘာအေၾကာင္းနဲ႕ၿပည္ဝင္ခြင့္မေပးပဲၿပန္ပို႕တယ္ ဆိုတာကိုအေၾကာင္းၾကားပါတယ္။ တလက္စထဲၿပသနာအၾကီးအေသးေပၚမူတည္ၿပီးဒဏ္ေငြရိုက္ပါတယ္။ စလံုး ICA ကေတာ့ဒဏ္ေငြ ရိုက္တာသိပ္မၿပင္းထန္ဘူးလို႕ၾကားဖူးတယ္။ က်ေနာ္ၾကားဖူးတဲ့ထဲမွာ Taiwan လဝက ဟာအဆိုးဆံုးပါတဲ့။ ေလေၾကာင္းလိုင္းကို deportee တစ္ေယာက္အတြက္ ၂၀၀၀ ဒဏ္ရိုက္ပါတယ္။ ေလေၾကာင္းလိုင္းကလဲေၿမၿပင္ဝန္ေဆာင္မွဳေပးတဲ့ company ကိုဒဏ္ၿပန္ ရိုက္ပါတယ္။ အဲ့ဒီခရီးသည္ကိုခ်က္ကင္ဝင္ေပးလိုက္တဲ့ဝန္ထမ္းကို Trace ၿပန္လုပ္ေသၿခာတယ္ဆိုရင္ဘာသတိေပးတာမွမလုပ္ပဲနဲ႕ ခ်က္ခ်င္းအလုပ္ကထုတ္ၿပစ္လိုက္တာပါ။ က်ေနာ္အလုပ္လုပ္စဥ္ကာလကဒီတိုင္ဝမ္လဝကၿပသနာေၾကာင့္ ၂ေယာက္ထုတ္ပစ္တာ ၾကံဳဖူး ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္တိုင္ဝမ္ဆိုရင္အလြန္သတိထားၾကရတယ္။ ခရီးသည္ေက်နပ္တာမေက်နပ္တာကိုအသာထားၿပီးလုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ ကိုအတိအက်လိုက္နာၿပီးခ်က္ကင္ဝင္ေပးရတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ခရီးသည္ေတြကိုလဲခ်က္ကင္ဝန္ထမ္းေတြကိုနားလည္ေစခ်င္ပါတယ္၊ တခါတေလရစ္တာမဟုတ္ပဲနဲ႕တကယ့္ကိုလိုအပ္လို႕ေမးၿမန္းတာေတြ၊ ရွည္ရွည္ေဝးေဝးေတြဆက္ၿပီးစစ္ေဆးတာေတြလုပ္တာပါ။

(ဒီေအာက္ကေရးထားတာကေတာ့က်ေနာ္မူလဒီစာေရးခါစအေၿခအေနပါ။ အခုအေၿခအေနမဟုတ္ဘူး ဆိုတာၾကိဳေၿပာပါရေစ။)

ဒီေနရာမွာ က်ေနာ္ေလေၾကာင္းကိစၥနဲ့ေတာ့မဆိုင္ေပမယ့္ၾကံဳလို.ကိုယ္ေတြၾကံဳတာေလးေၿပာပါရေစ။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းမွာ စလံုး ICA ဟာဗီဇာနဲ့ ၿပည္ဝင္ခြင့္ေတြနဲနဲေလးတင္းၾကပ္လာပါတယ္။ ေလဆိပ္ရဲ့ ICA ဟာအရင္ ကသိပ္ၿပီး ေမးရိုးေမးစဥ္ေတြမဟုတ္တဲ့ေမးခြန္းေတြေမး၊ return ticket နဲ. Show money ကိုလဲေတာင္းစစ္လာတာ ေတြကိုေတြ.ရတယ္ဗ်ာ။ က်ေနာ္သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ရဲ့ညီမ လာလည္မယ္ဆိုေတာ့ ဗီဇာေလွ်ာက္ခိုင္းတာနဲ.ေလွ်ာက္ေပး လိုက္တယ္။ အဲ့ဒီ ေကာင္မေလး ဝင္လာၿပီးေတာ့ေၿပာၿပတာ့ ICA ကသူ.ကို Sponsor ကဘယ္သူလဲ? ၊ ဘယ္မွာေနတာလဲ? ဘာအလုပ္လုပ္တာလဲ? ၊ သိတာၾကာၿပီ လား စတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေမးတယ္တဲ့။ return ticketေတာင္းၾကည့္ေတာ့ ticket က open ၿဖစ္ေနတယ္။ အဲ့လိုဆိုအင္မတန္မွကိုမၾကိဳက္တာပါ။ လာတဲ့သူတိုင္းကို ေသၿခာမွာ ေပမယ့္ လာတဲ့သူတိုင္းဟာ ticket ကို open လုပ္လာပါတယ္။ က်ေနာ္ဆိုလိုခ်င္တာက စလံုးကို social visit visa နဲ့ဝင္လာရင္ကိုယ့္ကို sponsor လုပ္တဲ့သူရဲ့အေၾကာင္း အနည္းနဲ့အမ်ားေလး ေတာ့ သိလာ သင့္တယ္ဗ်။ သြားရႊီးမယ္ေတာ့မၾကံနဲ့ေနာ္ sponsor ရဲ့ NRIC ကိုရိုက္ထဲ့လိုက္တာနဲ.သူတို. system ေပၚမွာအကုန္ သိႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလူဘယ္မွာေနၿပီးဘာလုပ္တယ္၊ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ကို sponsor ေပးဘူးတယ္ကအစပါ။ ၿပီးေတာ့ air ticket ကို open မလုပ္ပဲ ရက္တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္လာခဲ့ပါ။ ဒီေရာက္မွမၿပန္ေသးဘူးဆိုရင္လဲရက္ကို လက္မွတ္ သက္တမ္း ရွိတဲ့အတြင္းမွာအခမဲ့ေၿပာင္း လို.ရပါတယ္။ budget airline ေတာ့မပါဘူးေနာ္၊ budget airline ဆိုရင္ေတာ့ date changing fees နဲ့ fare different ကိုေပးရမွာဗ်။

အရင္အပိုင္း ၆ ေနာက္ဆက္တြဲမွာက်ေနာ့္မိတ္ေဆြေမးထားတဲ့အေၾကာင္းကိုၿပန္ေၿဖရရင္ေတာ့ဘက္ဂ်က္ေလေၾကာင္းနဲ႕ခရီးသြားတဲ့ transit ခရီးစဥ္ေတြမွာအၿဖစ္မ်ားပါတယ္။ သို႕ေသာ္သာမန္ေလေၾကာင္းလိုင္းနဲ႕သြားေပမယ့္လဲတခါတယံမွာကိုယ္ transit လုပ္ရမယ့္ ေလဆိပ္ကတစ္ၿမိဳ႕ထဲမွာေပမယ့္ေနာက္တၿခားေလဆိပ္တစ္ခုကိုသြားစီးရမယ္ဆိုရင္အဲ့ဒီႏိုင္ငံၿပည္တြင္းကိုဝင္ရမွာၿဖစ္တဲ့အတြက္ transit visa လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ခရီးရွည္ Transit ေတြနဲ႔သြားတဲ့မခါမွာကိုယ္ေနာက္စီးရမယ့္ေလယာဥ္ခရီးစဥ္ဟာကိုယ္ဆိုက္ေရာက္တဲ့
ေလဆိပ္ကေနပဲေၿပာင္းစီးရမွာလား၊ သို႕မဟုတ္ ေနာက္အၿခားေလဆိပ္တစ္ခုခုမွာေၿပာင္းစီးရမွာလားဆိုတာကိုသိဖို႕လိုအပ္ပါတယ္။

ဒီအခန္းကိုေတာ့ဒီမွာပဲ ရပ္ပါရေစ။ ေနာက္တစ္ခန္းမွာေတာ့ က်ေနာ္နဲ. Budget airlines မ်ားအေတြ.အၾကံဳကို ေရးသြားပါ့မယ္။ ေက်းဇူးအမ်ားၾကီးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ား…


ဆက္ဖတ္ဖို႕ဆႏၵရွိေသးရင္ က်ေနာ္နဲ႕ Airlines Industry အပိုင္း (၈) သို႕

2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. အင္းဗ်ာ..။ တယ္လဲ တာဝန္ႀကီးေပတာပဲ။ ကိုယ္႕ခရီးစဥ္ အစ အဆုံး အဆင္ေျပေရးအတြက္ မိမိကိုယ္တုိင္မွာသာလွ်င္ တာဝန္ ရွိတာကေတာ႕ အမွန္ပဲဗ်ာ။လိုရာလဲ မေရာက္ ေငြလဲ ပိုကုန္နဲ႕ ေႁမြပါလဲ ဆုံး၊ သားလဲ ဆုံး ကိန္းမဆိုက္ခ်င္ရင္ေတာ႕ လိုအပ္တာ သိသင္႕တာအားလုံး ခရီး မသြားခင္ ျပည္႕စုံေအာင္ သိထား ေဆာင္ရြက္ထားတာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အလုပ္က W.P နဲ႕ ေခၚတဲ႕ ျမန္မာတစ္ေယာက္ဟာလဲ အဲလို အျဖစ္မ်ိဳး ႀကဳံခဲ႕ဖူးပါတယ္။ သူ႕ျပႆနာကေတာ႕ ကုမၸဏီက Security Bond မဝယ္ထားေပးတဲ႕အတြက္ ဝင္ခြင္႕မေပးပဲ ခုနကေျပာသလို အကုန္သိမ္းၿပီး အခန္းထဲ ထည္႕၊ေနာက္ေန႕မနက္က်မွ ေလယာဥ္နဲ႕ျပန္တင္ေပးလိုက္ ပါတယ္။ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတဲ႕ အေၾကာင္းအရာေတြပါပဲ။ဗဟုသုတ အမ်ားႀကီးရတဲ႕အတြက္ ေက်းဇူးပါ။

    ReplyDelete