Monday, November 1, 2010

က်ေနာ္နဲ႕ Airline Industry အပိုင္း (၅)

က်ေနာ္ဒီအပိုင္းမွာေတာ့ boarding gate မွာၾကံဳရတဲ့အခက္အခဲေတြနဲ.တခါတေလၾကံဳရတက္ တဲ့တခိ်ဳ႕ ထူးထူးၿခားၿခားအေၾကာင္းေလးေတြကိုေရးသြားပါ့မယ္။ အဓိကေတြ ၾကရတဲ့အခက္အခဲေတြကေတာ့ ခရီးသည္ဂိတ္ကိုၾကိဳတင္မလာပဲေနာက္က် လာတဲ့ၿပသနာပါ။ က်ေနာ္အရင္တံုးကထင္တာကေလယာဥ္နဲ.ခရီးသြားမယ့္ခရီးသည္ေတြဟာဟာအခ်ိန္ကိုတိက်ေလးစားစြာလာလိမ့္မယ္လို.ေပါ့၊ တကယ္ေတာ့ အၿမဲတမ္းမမွန္ကန္ပါဘူး။ေန.စဥ္အနည္းနဲ့အမ်ားကြာတာပဲရွိမယ္။ ေနာက္က်ၿပီးလာတဲ့ခရီးသည္ကေတာ့ ရွိၿမဲရွိေနတာပါ။ ေကာင္တာမွာစၿပီးခ်က္ကင္ဝင္ထဲကိုကေၿပာလိုက္ပါတယ္၊ ဂိတ္ကို (၁) နာရီၾကိဳဖြင့္ၿပီး ေလယာဥ္မထြက္ခြာမီ ၁၀ မိနစ္ၾကိဳပိတ္ေၾကာင္း၊ ဂိတ္အတြင္းသို႕ဘယ္အခ်ိန္မွာေနာက္ဆံုးထားဝင္ပါ ဆိုတာကိုေကာင္တာဝန္ထမ္းကတခါထဲရွင္းၿပ၊ boarding pass မွာအဝိုင္းနဲ့အခ်ိန္ကိုၿပေပးလိုက္ ေသာ္လည္းၿဖစ္ၿမဲ ၿဖစ္တယ္လို.ပဲေၿပာရေတာ့မွာေပါ့။ တခိ်ဳ.ခရီးသည္ေတြကေတာ့သိသိၾကီးနဲ့ transit mall ထဲမွာေစ်းဝယ္ရင္းေနာက္က် သြားတာမ်ိဳး၊ တၿခား terminal ေတြကိုေလွ်ာက္လည္ရင္းနဲ့ၿပန္လာဖို.ေနာက္က်သြားတာေတြၾကံဳရပါတယ္။

ဂိတ္ရွာမေတြ.လို.ေနာက္က်တာမ်ိဳးေတာ့သိပ္မေတြ႕ပါဘူး။တစ္ခါၾကံဳဖူးတယ္၊ အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ေယာက္ရယ္ ကေလးေလး တစ္ေယာက္ရယ္ ေဟာင္ေကာင္ကိုအလည္သြားဖို.အတြက္ Jakata ကေနဒီလာၿပီး Transit လုပ္တာ၊ဂိတ္ပိတ္ၿပီးေလယာဥ္ေၿပးလမ္းေပၚတက္သြားတဲ့အထိမလာပါဘူး။က်ေနာ္တို.ဂိတ္မွာလက္စ သိမ္းစရာေတြသိမ္းၿပီး ဂိတ္ၿပင္ထြက္ ေနာက္တစ္ဂိတ္ကိုကူးဖို.သြားတဲ့လမ္းမွာေတြ.ရတယ္သူတို.ကို၊ က်ေနာ္တို.ကသိၿပီးေနၿပီေလ 2 female and 1 child ဆိုေတာ့လွမ္းေမးၾကည့္လိုက္တယ္၊ ဘယ္သြားမွာလဲလို႕ေမးၾကည့္ေတာ့့ခုနကက်ေနာ္တို.ေနခဲ့တဲ့ဂိတ္နဲ့ flight no. ေၿပာတယ္၊ က်ေနာ္တို.ကေလယာဥ္ေလထဲေတာင္ေရာက္ေနေလာက္ၿပီဆိုေတာ့မွအခ်ိန္ကိုမၾကည့္မိဘူးတဲ့၊ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲတဲ့၊ ဘယ္လိုမွလုပ္လို.မရပါဘူး၊budget airline ေတြဟာအဲ့ဒီလိုၿဖစ္ရင္လက္မွတ္ကအဆံုးပါပဲ။အဲ့ဒီလို က်န္ခဲ့ ၿပီဆိုရင္က်ေနာ္တို.မွာအပိုအလုပ္ေတြထပ္ရွဳပ္ရေတာ့တယ္။ က်ေနာ္တို.အစဥ္သင့္ယူလာတဲ့ပံုစံမွာ ၿဖည့္ၿပီးစလံုးၿပည္တြင္းကိုၿပန္ဝင္ဖို.အတြက ္စလံုး လဝက ဆီကိုသူတို.ရဲ့passport ေတြနဲ့တကြကိုယ္တိုင္ လိုက္အပ္ရတယ္။ လဝက ကေန စီစစ္ၿပီးၿပည္ဝင္ခြင့္ေပးပါတယ္။ အကယ္၍ဗီဇာနဲ့တၿခားလိုအပ္ခ်က္ေတြ ရွိေနတဲ့ခရီးသည္ဆိုရင္ေတာ့ၿပည္ဝင္ခြင့္မေပးေတာ့ပဲေနာက္ထပ္ခရီးစဥ္မရွိမၿခင္းေလဆိပ္ထဲမွာပဲေနခိုင္းပါတယ္။
သူ႕စာအုပ္ကိုေတာ့လံုၿခံဳေရးအရသိမ္းေကာင္းသိမ္းထားႏိုင္ပါတယ္။က်ေနာ္ေတာ့ဒီလိုခရီးသည္မ်ိဳးေတာ့မေတြ.ဖူးပါဘူး။စာေတြ.ထဲမွာေတာအဲ့ဒီလိုေၿပာထားတယ္ဗ်။

လဝကကိစၥၿပီးရင္သူတိုကိုဆိုက္ေရာက္လဝကကိုေခၚသြား၊ေလဆိပ္အတြင္းေဆာင္ေတြထဲကေနထြက္ၿပီးပစၥည္း ေတြထြက္တဲ့ေနရာကိုလိုက္ပို.၊ သက္ဆိုင္ရာပစၥည္းထိမ္းသိမ္းတဲ့ unit ကိုအေၾကာင္းၾကားၿပီးေတာ့သူတို.ပစၥည္းေတြ ထြက္လာတဲ့အထိလုပ္ရတာပါ။အစအဆံုး (၁)နာရီးနီးပါးၾကာပါတယ္။ က်ေနာ္ဆိုကိုယ္တာဝန္ က်တဲ့ flight က ခရီးသည္ က်န္ခဲ့ရင္စိတ္တအားညစ္တာပဲ။ ခုနကခရီးသည္ဆိုရင္ကေလးကငိုလိုက္တာ တအားစိတ္မေကာင္းဘူး။ ကိုယ္သာသူတို႕လိုက်န္ခဲ့ရင္အဲ့ဒိလိုၿဖစ္မွာပဲဆိုၿပီးေတြးမိတယ္။ ေနာက္ပိုင္းခဏခဏၾကံဳလာေတာ့ရိုးသြားေရာ။ ၿမန္မာ flight ဆိုရင္ေတာ့က်န္ခဲ့တာမရွိသေလာက္ပါပဲ။ တခ်ိဳ.တကယ္ကိုေနာက္က်ေနတဲ့ခရီးသည္ေတြလဲေတြ.ဖူးပါတယ္။ ခ်က္ကင္ဝင္တာေနာက္က်ဂိတ္ကလဲ terminal ရဲ.အဆံုးမွာဆိုရင္အေၿပးေလးကိုလာရတာ။ တခါတေလ captain ကေစာင္႕ေပးတက္ပါတယ္။ ၅ မိနစ္ေလာက္ေပါ့ေလ၊သူမွာလဲအၾကာၾကီးေစာင့္လို.မရပါဘူး။ captain ကေစာင့္ခ်င္ေပ မယ့္ crew ကမေစာင့္ခ်င္တက္ဘူ၊ နင္တို.ခရီးသည္္ကဘာၿဖစ္လို.မလာေသးတာလဲဆိုတာရွိေသးတယ္။ မသိလို.ေပါ့၊ သိရင္သြားေၿပးေခၚလိုက္ၿပီ။ တခိ်ဳ.ခရီးသည္မ်ားက်ေတာ့ေနာက္က်ေနၿပီ captainရဲ့ညွာတာမွဳအရ ေစာင့္ေပးေနတာကိုေၿပးခိုင္းတာမေၿပးပဲနင္႕ေလယာဥ္ထြက္ဖို.အမ်ားၾကီးလိုေသးတယ္မေၿပးႏိုင္ဘူး ဆိုတဲ့လူေတြနဲ.လဲေတြ.ရပါတယ္။ အမ်ားအားၿဖင့္ အင္ဒိုနီရွားခရီးသည္ေတြပါ။

ေနာက္ထပ္ဂိတ္မွာေတြရတာေတြကခရီးသည္ေတြဂိတ္ထဲဝင္ၿပီးရင္ၿပန္ထြက္ၾကတာ။အိမ္သာသြားၾကတာပါ။ တကယ္ေတာ့တခိ်ဳ.ကအိမ္သာမဟုတ္ဘူးေစ်းၿပန္သြားဝယ္ၾကတာ။အဲ့ဒီလိုဆိုရင္ေပးမထြက္လို.လဲမရ ေတာ့ေပးေတာ့ထြက္တယ္ ၁၀ ေယာက္ထပ္မပိုရေပါ့။ ဒါကေတာ့ကိုယ္ကိုင္တြယ္တဲ့ flight ေပၚမူတည္ၿပီး ကိုယ့္တာဝန္နဲ.ကိုယ္ပါ။ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေနနဲ.ေတာ့မဟုတ္ဘူးေပါ့။ တစ္ခါၾကံဳဖူးတယ္ခရီးသည္ boarding ေခၚေနၿပီမလာေသးလို. အိမ္သာထဲထိလိုက္ေခၚရတယ္။

ေနာက္ထပ္ၿပသနာကေတာ့အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း အရည္နဲ.ခြ်န္ထက္ေသာ အရာ မ်ားနဲ့တခိ်ဳ. ပစၥည္းမ်ားကိုေလယာဥ္ေပၚကိုယူလို.မရတာ။ ခရီးသည္ေတြကတခ်ိဳ.လဲသိသိၾကီးနဲ့လုပ္သလို မသိပဲ နဲ့ယူလာတာေတြရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာရွာေဖြေရးကေတြ.လို.သိမ္းစည္းဖ်က္ဆီးရင္စိတ္ဆိုးၾကၿပသနာေတြရွာ ၾကတာ ကခဏခဏေတြ.ရတဲ့ကိစၥတစ္ရပ္ပါ။ Security Screening Unit (SSU) ကအလြန္တရာ တိက်ပါတယ္။ မရဘူးလို. ေၿပာရင္လံုးဝမရပါဘူး။ သူတို.ရဲ့ဆံုးၿဖတ္ခ်က္က final ပါ။ ကိုယ္ကလဲသြား မရွည္ရဲပါဘူး။ဘယ္သူမွေတာ့ ေရေမႊးကို ဗံုးမလုပ္တက္သိလို curry chicken ကေလယာဥ္ကိုမေဖာက္ခြဲ ႏိုင္ပါဘူး။ (က်ေနာ့္စိတ္ထင္ေၿပာတာပါေနာ္၊ အခုေနာက္ပိုင္းအၾကမ္းဖက္သမားေတြရဲ့နည္းပညာသစ္ေတြ ေၾကာင့္ၿဖစ္ေကာင္းလဲၿဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။) သို.ေသာ္စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းထဲမွာေၿပာတဲ့ အတိုင္းတေသြ မတိမ္းကို SSU ကလိုက္နာရပါတယ္။ ဘယ္သူကိုမွလဲမ်က္နာမေထာက္ပဲကင္းလြတ္ခြင့္ေတြ မေပး ပါဘူး။ က်ေနာ္တို.ဝန္ထမ္းေတြကိုယ္တိုင္ဂိတ္ထဲကိုအရည္ယူလို.မရပါဘူး။ တခါဝင္ရင္တခါၿပန္ၿပီး စစ္ပါတယ္။ တခ်ိဳ.ခရီးသည္က်ေတာ့လဲလြယ္လြယ္ကူကူေလ်ာ့ေပးၿပီးဘာမွာမေၿပာပါဘူး။တခိ်ဳ.ၾကေတာ့လဲSSU ကအရာရွိမ်ားကိုယ္တိုင္လာရွင္းရတာေတြ၊ေနာက္ဆံုး airport police ကလာၿပီးဖမ္းရတဲ့အထိရွိပါတယ္။ ဂိတ္ၿပီးလို.ရွိရင္ SSU ကေနအပ္တဲ့ပစၥည္းအမ်ားစုကေတာ့ကတ္ေက်းအေသးအၾကီးအစံု၊ လက္သည္း ညွက္ စတဲ့ အခႊ်န္ပစၥည္းေတြပါပဲ။ က်ေနာ္တို.ကအဲ့ဒါေတြကိုသိမ္းၿပီးရံုးကစတိုကိုပို႕ရပါတယ္။ စတုိမွာဆိုကတ္ေက်းေသးအၾကီးအစံုေတာင္လိုပံုေနပါတယ္။

ဂိတ္မွာအမွတ္တရအၿဖစ္ဆံုးေတြကေတာ့ မနက္အေစာပိုင္း flight တစ္ခုေပါ့၊ အဲ့ဒီလိုမနက္ပိုင္း flight ေတြဆိုၿပသနာအကင္းဆံုးနဲ့ေလယာဥ္ကိုအခ်ိန္မွန္ထြက္ေစခ်င္တယ္။ ၿပီးတာနဲ့ေနာက္ထပ္ (၂)နာရီ ေလာက္နားရတာမွာေလ၊ အနည္းဆံုး ၁ နာရီေက်ာ္ေလာက္အိပ္လို.ရတယ္ဗ်။ ေလဆိပ္ထဲကခံုေပၚမွာ အိပ္တယ္လို.ေတာ့မထင္ပါန႕ဲေနာ္။ ဝန္ထမ္းေတြနားေနခန္းမွာအိပ္တဲ့ပက္လက္ကုလားထိုင္ လိုခံုေတြ ခ်ေပးထားတဲ့ေနရာမွာအိပ္တာပါ။ လိုရင္းကိုဆက္ရ ရင္ဂိတ္လုပ္ငန္းေတြကပံုမွန္အတိုင္းပါပဲ ခရီးသည္ေတြ ကိုလဲေလယာဥ္ေပၚေတာင္တင္ၿပီးၿပီထြက္ဖို.အတြက္ captain ရဲ့ final load sheet ကိုေစာင့္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာပါ။ က်ေနာ္က runner ဆိုေတာ့ေလယာဥ္တံခါးဝမွာေစာင့္ေနရတယ္။ ေဝၚကီေတာ္ကီကေနခံုနံပါတ္တစ္ခုကို controller ကရွာခိုင္းတယ္၊ၿပီးေတာ့ security unit က crew နဲ႕ captain ကို အေၾကာင္းၾကားေပးပါတဲ့ေလယာဥ္ကိုမထြက္ပါနဲ႕အံုးဆိုၿပီး၊ က်ေနာ္လိုအပ္တာေတြ အေၾကာင္းၾကားၿပီးတာနဲ့ ခံုမွာသြားရွာေတာ့ အသက္ ၃၀ အရြယ္အမ်ိဳးသားခရီးသည္တစ္ေယာက္ကိုေတြ.ပါတယ္။ က်ေနာ္က controller ကို ခရီးသည္ onboard ပါေပါ့။ ခဏေနေတာ့ SSU က ႏွစ္ေယာက္ ေလယာဥ္ေပါက္ဝကိုေရာက္လာၿပီးခုနကခံုနံပါတ္က လူကိုေလယာဥ္ၿဖင့္လိုက္ပါခြင့္မၿပဳပါ offload လုပ္ပါတဲ့။ အခုပဲသြားေၿပာပါတဲ့။ဟာ ဒီလိုမ်ိဳးၾကီးဘယ္လိုသြားေၿပာမွာ လဲစဥ္းစားၾကည့္ပါအံုး။ ဒါမယ့္က်ေနာ္မွာၿငင္းဖို.အခြင့္မရွိပါဘူး။ က်ေနာ္အလုပ္တာဝန္ကိုး၊ SSU ကေလယာဥ္ေပၚကို တက္ၿပီးေခၚလို.မရပါဘူး၊ အဲ့ဒါေၾကာင့္ပါ။ ဒါနဲ့မ်က္နာကိုအတက္ႏိုင္ဆံုးခ်ိဳေအာင္လုပ္ၿပီးခရီးသည္ကို လူၾကီးမင္း ကိုလံုၿခံဳေရးအရေလယာဥ္ေပၚက offload လုပ္ရပါမယ္ဆိုေတာ့၊သူ.ကိုဆိုတာေသၿခာရဲ့ လားတဲ့၊ ေသၿခာတဲ့အေၾကာင္း SSU ကေမတၱာရပ္ခံတာၿဖစ္ေၾကာင္းနဲ့ print ထုတ္ထားတဲ့name list ကိုၿပေတာ့ေတာ္ေသးတယ္ထင္ထားသလို အေၾကာက္အကန္မၿငင္းပဲအသာတၾကည္နဲ့ လိုက္လာတယ္။လူၾကီးမင္းရဲ့ ပစၥည္းမ်ားအားလံုးကိုလဲယူလာပါလို.ေၿပာ လိုက္ရေသးတယ္။ သူဆင္းၿပီးတာနဲ့ controller ကေလယာဥ္ကိုတံခါးပိတ္၍ထြက္ခြာႏိုင္ၿပီလို႕ေၿပာတာနဲ႕ေလယာဥ္လဲ ထြက္သြားပါတယ္။ဂိတ္ထဲမွာေတာ့ဒီလူကိုဘာလို.ဆင္းခိုင္းတာလဲဆိုတာေမးၿမန္းလိုက္ေတာ့ အိတ္ထဲမွာလက္ထိပ္တစ္စံုေတြ.လို.ပါတဲ့။ SSUကေစာေစာပိုင္းခရီးသည္ဝင္လာထဲကသတိထားမိေသာ္ လည္း မေသၿခာတာနဲ့အထက္ အဆင့္ဆင့္စီကေနအမိန္.ေတာင္းခံၿခင္း၊ Airport Police ကိုအမိန္.ေတာင္းခံၿခင္းလုပ္ေနရတာနဲ့ေနာက္ဆံုးခရီးသည္ ေလယာဥ္ေပၚကိုေရာက္သြားတာပါပဲ။ တကယ္ဆိုရင္သိပ္ေတာ့မေကာင္းဘူးေပါ့၊ ေစာေစာစီးစီးထဲကဆိုေလယာဥ္ လဲေနာက္မက်ဘဲအခိ်န္မွန္ တက္ႏိုင္မွာပါ။အခုေတာ့ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ေနာက္က်သြားပါတယ္။

က်ေနာ္တို.မွာေတာ့ကိစၥမၿပီးေသးပါဘူး။ Airport Police ကလာေနတံုးတဲ့၊ၿပီးေတာ့ offload ၿဖစ္ၿပီဆိုတာ နဲ့ ခုနကေၿပာခဲ့ဖူးတဲ့အစအဆံုး အစီအစဥ္ေတြကိုလဝက ကေနစၿပီးဒီလူအၿပင္ေရာက္တဲ့အထိၾကာအံုး ေတာ့မွာေလ။ အလြန္စိတ္တိုတာ၊အိပ္ခ်ိန္ နားခ်ိန္ေလးပါသြားတာဆိုေတာ့ေလ။ ခဏေနေတာ့ Airport Police (၄) ေယာက္ေလာက္လာပါ တယ္။ ပါလာတ့ဲ လက္ထိပ္ကိုဓာတ္ပံုရိုက္တာတဲ့ရဲကရိုက္၊ တိုင္းထြာစစ္ေဆးတဲ့သူကတိုင္းထြာ၊ခရီးသည္ကိုစစ္ေဆးပါ တယ္၊ ဘာအတြက္နဲ.ယူလာတာလဲေပါ့၊ ဒီပစၥည္းဟာတားၿမစ္ထားေသာပစၥည္းဆိုတာမသိဘူးလားဘာလားမ်ားၿပား လွတဲ့ ေမးခြန္းေတြေမး ပါတယ္။ SSU ကိုလဲဒီပစၥည္းစတင္ေတြရွိပံုဘယ္လို Action ယူပံုေတြအေသးစိတ္ေမးၿပီးေတာ့၊ က်ေနာ္တို.ကိုလဲခရီးသည္ကို offload လုပ္တဲ့အခ်ိန္ေတြေလယာဥ္ေပၚမွာရွာေတြ.ခ်ိန္တို.ကအစ အတိအက် ေမးၿမန္းတာပါ။ဘာအတြက္လဲေတာ့မသိဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ခရီးသည္ေၿပာတာၾကားတာေတာ့သူ.ဟာမဟုတ္ပါဘူး၊သူ.ရည္းစားက ေနာက္ၿပီးထည့္ေပးလိုက္တာပါလို.ေၿပာတယ္။ ဒါမယ့္သူ.လက္ထဲမွာဆိုေတာ့သူ.မွာပဲတာဝန္ရွိတာေပါ့။ မိနစ္ ၃၀ ေလာက္စစ္ေဆးေမးၿမန္းမွဳေတြၿပီးတာနဲ့သူတို.ရဲ့အထက္ကိုတင္ၿပၿပီးဒီလူကိုသြားခြင့္ၿပဳေၾကာင္းေၿပာေတာ့မွက်ေနာ္တို.ရဲ့ထံုးစံအတိုင္းလဝကအစီအစဥ္ ေတြကိုဆက္လုပ္ရပါေတာ့တယ္။ အိပ္ဖို.ေတာ့မေၿပာနဲ.ေတာ့၊ မနက္စာေလး ေတာင္မနည္းေၿပးစားၿပီး ေနာက္duty တစ္ခုကိုေၿပးလိုက္ရတာ။



ေနာက္ထပ္ဆင္္တူအၿဖစ္အပ်က္မ်ိဳးေလးတစ္ခုေနာက္ တစ္ခန္းမွာဆက္ေရးသြားပါ့မယ္။



ဆက္ဖတ္ဖို႕ဆႏၵရွိေသးရင္ က်ေနာ္နဲ႕ Airline Industry အပိုင္း (၆) သို႕

1 comment:

  1. အင္းဗ်ာ...ဒါမ်ိဳးကေတာ႕လဲ တစ္မ်ိဳး။
    ကၽြန္ေတာ္လဲ ႀကဳံဖူးလိုက္တယ္..။ လွ်ာရွည္ၿပီး ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္ဘူးကို လက္ဆြဲအိတ္ထဲ ထည္႕သြားတာ ဟိုေရာက္ေတာ႕ သိမ္းၿပီး အမိႈက္ပုံးထဲ ထည္႕လိုက္ပါေရာလား။
    ဘာျဖစ္လို႕တုန္း ေမးေတာ႕ ဒါမ်ိဳးကေန ဗုံးလုပ္လို႕ရလို႕ပါတဲ႕။
    ဟင္...။ငါမွ ဗုံးမလုပ္တတ္ပဲနဲ႕ ဆိုၿပီး အေတာ္ေလး စိတ္ထဲမွာ ေဒါသထြက္ဖူးတယ္ဗ်....။

    ReplyDelete