Monday, November 29, 2010

က်ေနာ္နဲ႕ Airline Industry အပိုင္း (၉)

ဒီအပိုင္းမွာေတာ့က်ေနာ့္ကိုယ္ပိုင္အေတြ႕အၾကံဳေလးေတြကိုစုစည္းၿပီးေဖာ္ၿပထားတာပါ။

က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီ Budget airlines (၃) လိုင္းလံုးနဲ့ပ်ံဘူးပါတယ္။ ပထမဆံုးက jet star asia ပါ။ စလံုးကေန ဘန္ေကာက္ကို သူငယ္ခ်င္းနဲ့တူတူသြားၾကတာ။ အသြားမွာဘာၿပသနာမွမေပၚေပမယ့္၊ အၿပန္မွာေတာ့က်ေနာ္တို. ၿပသနာေပၚေတာ့တာ၊က်ေနာ္လက္မွတ္ ဝယ္တံုးကအတန္တန္သတိထားေနတဲ့ၾကားကေန June နဲ. July အတိုေကာက္စလံုးကိုသတိမထားမိပဲၿပန္လာရမယ့္ရက္က June လထဲ၊ လက္မွတ္မွာက July ၿဖစ္ေနတာ။ ဘန္ေကာက္ေလဆိပ္မွာခ်က္ကင္ဝင္မွသိလိုက္ရတာ။ ေလေၾကာင္းလိုင္းကေပးထား တဲ့ဆက္သြယ္ ရန္ဖံုးကလဲစလံုးကေနပဲေခၚလို.ရတယ္တဲ့။ ဘန္ေကာက္ရံုးဖံုးကလဲရံုးပိတ္သြားၿပီမို.လို.မရေတာ့ဘူးတဲ့။ ေကာင္တာဝန္ထမ္းကို ေမးၾကည့္ တယ္၊ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲဆိုေတာ့ေနာက္ flight ကိုbooking ေၿပာင္းတင္ပါ၊ ေနာက္ flight ကမနက္ဖန္ မနက္ပိုင္းမွာရွိပါတယ္တဲ့။ သူတို.ေၿပာတဲ့အခိ်န္ဟာဘန္ေကာက္ရံုးမဖြင့္ေသးတဲ့အခ်ိန္ပါ။ က်ေနာ္ဘယ္လိုမွေၿပာင္းလို. မရႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဘန္ေကာက္ေလဆိပ္ ရဲ့ ခ်က္ကင္ဝန္ထမ္းရဲ့ဝန္ေဆာင္မွဳကလဲအာဂပါပဲ၊ ဘာဆိုဘာမွမသိ၊ Language ကခက္ခဲနဲ႕ဘာကိုမွအကူအညီမေပးႏိုင္တဲ့ဝန္ထမ္းပါ။ အဲ့ဒီမွာတင္က်ေနာ္ Jet Star ကိုလံုးဝစိတ္ပ်က္ သြားေတာ့တာပါပဲ။ ဘယ္လိုမွၾကံရာမရတဲ့အဆံုး Air Asia ကိုေမးေတာ့မနက္အေစာၾကီး ထြက္မယ့္ေလယာဥ္တစ္စင္း ရွိတယ္ဆိုတာနဲ့ Go show လက္မွတ္ကိုေစ်းၾကီးေပးထပ္ဝယ္ၿပီးေလဆိပ္ကခံုတန္းေပၚမွာသူငယ္ခ်င္းနဲ.တစ္ညလံုး ငုတ္တုတ္ထိုင္ရင္း အခိ်န္ကိုေစာင့္ခဲ့ရတာပါ။ အဲ့ဒီေနာက္ပိုင္းမွာ Jet Star Asia ကိုနည္းနည္းေတာ့စိတ္ပ်က္သြားခဲ့တယ္။
ေနာက္ပိုင္းခရီးသြားတာေတြမွန္သမွ်က်ေနာ္က Budget Airline ပဲတက္ႏိုင္ေတာ့ Budget ေလပ်ံတစ္ခုၿဖစ္တဲ့ Tiger နဲ႕သြားၿဖစ္တာမ်ား
ပါတယ္။ Tiger Airways ဟာ Singapore Budget Terminal ကထြက္တာကလြဲလို႕က်ေနာ့္သြားသမွ်ခရီးေတြမွာေတာ့ delay ၿဖစ္တာ
နဲ႕မၾကံဳေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္သတင္းစာေတြနဲ႕ online forum ေတြမွာေတာ့ Tiger ရဲ့နာမည္ေက်ာ္ေနာက္က်မွဳေတြနဲ႕တာဝန္မယူမွဳ
ေတြကိုမၾကာခဏေတြ႕ရေလ့ရွိပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့လကပဲညီဝမ္းကြဲကိုးရီးယားကို KL Transit နဲ႕သြားမွာမို႕ KL ကို Tiger နဲ႕ဝယ္ၿပီးဟိုဖက္
connection ကိုခ်ိန္ကိုက္ထားတာ၊ ၂ပါတ္အလိုမွာ KL ကိုသြားမယ့္ flight ကို cancel လုပ္ၿပီးညေနပိုင္းေရႊ႕လိုက္တယ္ဆိုလို႕သူ႕မွာတၿခား
ေလေၾကာင္းတစ္ခုကိုေစ်းနည္းနည္းပိုေပးၿပီး KL Connection ကိုရေအာင္သြားလိုက္ရတယ္။ တခါတေလဒီလိုအစဥ္မေၿပမွဳေတြၿဖစ္ႏိုင္
တယ္ဆိုတာေတာ့အထူးသတိထားရမွာပါ။

ေနာက္ၿဖစ္စဥ္တစ္ခုကေတာ့က်ေနာ့္တို႕အမိၿမန္မာၿပည္ေလေၾကာင္း MAI နဲ႕သြားတံုးကပါ။ MAI လို႕ေခၚေပမယ့္လဲအဲ့ဒီအခ်ိန္တံုးက
MAI မွာေလယာဥ္ပိုင္မရွိေသးေတာ့ Jet Star နဲ႕ Code Share လုပ္ၿပီးပ်ံတဲ့ခရီးစဥ္တစ္ခုပါ။ MAI နဲ့ကေတာ့ဟိုးအရင္တံုးက သြားဖူး ေပမယ့္၊ စလံုးေရာက္ၿပီးေနာက္ပိုင္းက်ေနာ္တခါမွမစီးၿဖစ္ခဲ့တာလြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ October ၿပန္တဲ့အထိပါပဲ။ ၾကီးက်ယ္တာမဟုတ္ေပ မယ့္ အဲ့ဒီအခ်ိန္ေတြတံုးက Singapore – Yangon ကို Jet Star ကပဲ code share လုပ္ၿပီးပ်ံေနေတာ့၊ ဒီ Jet Star ကိုမစီးခ်င္တာကတမ်ိဳး၊ Silk Air ထက္ေစ်းႏွံဳးကလဲသိပ္သက္သာတာမဟုတ္တာကတေၾကာင္းနဲ.မပ်ံၿဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ October ၿပန္ေတာ့ခ်န္ဂီမွာအတူတူ အလုပ္ လုပ္ေတာ့ MAI က Station Manager နဲ.ခင္သြားတာရယ္၊ ဟိုးငယ္ငယ္ထဲကသိခဲ့တဲ့သူငယ္ခ်င္းရဲ့ညီအစ္ကိုဝမ္းကြဲကလဲ MAI က ဘာ Manager လဲေတာ့မသိဘူး၊ သူတို.နဲ့ၿပန္ေတြ.တာရယ္ေၾကာင့္သူတို.ေလေၾကာင္းကိုအားေပးပါဆိုေတာ့၊ မေနသာတာ နဲ့ MAI နဲ.ပ်ံၿဖစ္ခဲ.ပါတယ္။ ခ်န္ဂီမွာေတာ့ေအးေဆးပါ၊ သာမန္ခရီးသည္ေတြလိုပဲခ်က္ကင္ဝင္တာဘာညာေပါ့ဗ်ာ။ ရန္ကုန္ကေနစလံုးကို ၿပန္ေတာ့ ထံုးစံ အတိုင္းရန္ကုန္ကဝန္ထမ္းေတြကိုအမ်ိဳးေတြစပ္ၿပၿပီးမွေခ်ာေခ်ာခ်ဴခ်ဴနဲ.လိုခ်င္ေသာထိုင္ခံုကိုရပါတယ္။ ဒါေတာင္က်ေနာ့္အိတ္က ဘာကီလိုမွမပိုလို႕ေနာ္၊ ပိုရင္ဂြင္ရိုက္မယ့္သူေတြကအစဥ္သင့္ပဲ။ က်ေနာ္အရင္ကရန္ကုန္ေလဆိပ္မွာလုပ္လာတာဆိုေတာ့သူ႕တို႕ အထာ ေလာက္ေတာ့ဘယ္လာေက်ာလို႕ရမလဲဗ်ာ။ ဒါရန္ကုန္ရဲ့ထံုးစံဆိုေတာ့က်ေနာ္အေသးစိတ္ဘယ္လိုအမ်ိဴးစပ္တယ္ဆိုတာ topic နဲ့မဆိုင္လို.မေၿပာေတာ့ပါဘူးဗ်။ ေလယာဥ္ေပၚေရာက္ေတာ့ေဘးခံုမွာေကာင္မေလးႏွစ္ေယာက္ဗ်၊ တစ္ေယာက္ကစလံုးကို WP နဲ႕ဝင္တာ၊ တစ္ေယာက္ကေတာ့ မေလးကို transit နဲ.ကူးမွာပါ။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးပံုစံကအူတူတူနဲ.။ပ်ံတက္ၿပီးေကြ်းတဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ စေတြ.ေရာ။ က်ေနာ္ကဗိုက္ဆာရင္စိတ္တိုတက္တယ္၊ ၿပီးေတာ့ရန္ကုန္ကၿပန္တိုင္း ၿဖစ္တက္တဲ့ feeling အလိုမက်သလိုဘာလိုလိုဆို ေတာ့စိတ္က နည္းနည္းတိုေနတယ္။ crew ကေရွ.ဆံုးတန္းကေန စေကြ်းလာပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ crew တစ္ေယာက္ကေတာ့ေနာက္ဆံုးတန္း ကေန စေကြ်းလာတယ္ဗ်။ က်ေနာ္ကေရွ႕ဆံုးကရီရင္ဒုတိယေၿမာက္တန္းမွာထိုင္ပါတယ္၊ ေရွ.ဆံုးတန္းၿပီးေတာ့ေဘးကဒုတိယတန္း ကို ေကြ်းၿပီးသကာလမွာက်ေနာ္ရွိေနတဲ့ တန္းကိုေက်ာ္ၿပီးတတိယတန္းကိုကူးသြားပါတယ္။ အစကေတာ့သိပ္သတိမထားမိပါဘူး၊ သူတို. Procedure ရွိတဲ့ အတိုင္းလုပ္ေနတာပဲဆိုၿပီးေတာ့။ ခဏေနေတာ့သူဟာ ငါးတန္းေၿမာက္ ေၿခာက္တန္းေၿမာက္ထိေတာင္ေရာက္ေနပါၿပီ။ ေဘးခံုကခုနကမေရႊေခ်ာႏွစ္ေယာက္ကအစ္ကိုညီမတို.ကိုဘာၿဖစ္လို.မေပးတာလဲဆိုေတာ့က်ေနာ္လဲမေနႏိုင္ေတာ့တာနဲ့ေခါင္းေပၚ ကခုလုတ္ကိုႏိုပ္ၿပီးေခၚလိုက္ေတာ့ေက်းဇူးရွင္ကေရာက္လာတယ္။ က်ေနာ္မွာအင္မတန္စိတ္တိုေနေသာ္ လည္းႏိုင္ငံၾကီးသား ပီသေအာင္စိတ္ကိုထိန္းၿပီး၊ I just would like to know that why you do not provide meal to us? လို.ေမးလိုက္ေတာ့၊ Oh! So Sorry Sir, I missed out တဲ့။ miss out ၿဖစ္စရာလားဗ်ာ။ ေလယာဥ္ေပၚမွာေပးရမယ့္ဝန္ေဆာင္မွဳေတြအတြက္အထူးေလ့က်င့္ထားတဲ့ crew ေတြၿဖစ္ရက္နဲ. ဒီလိုမမွားသင့္တဲ့အမွားမ်ိဳးကိုမွားတာ က်ေနာ္အတြက္ေတာ့ခြင့္လႊတ္ႏိုင္စရာမရွိပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ crew ဟာ
Jet Star Asia ဝန္ထမ္းပါ၊ ၿမန္မာလူမိ်ဳးေယာကၤ်ားေလးတစ္ေယာက္ပါ။ ခ်န္ဂီေရာက္ၿပီး terminal ထဲဝင္ေတာ့ MIA Station မန္ေနဂ်ာနဲ. သူငယ္ခ်င္းညီကိုေတြ.ေတာ့အစဥ္ေၿပရဲ့လားလို.ေမးပါတယ္၊ စကားေတြအမ်ားၾကီးရွည္ေနရမွာ စိုးတာနဲ.ေၿပပါတယ္ပဲေၿပာ လိုက္ပါ ေတာ့တယ္။ စိတ္ထဲမွာေတာ့က်ေနာ္အတက္ႏိုင္ဆံုးၾကိဳးစားၿပီးမစီးေတာ့ဘူးလို. စဥ္းစားမိတာေပါ့။

ေနာက္ၿဖစ္စဥ္တစ္ခုကေတာ့ -

က်ေနာ္စလံုးကေနရန္ကုန္ၿပန္တိုင္းလိုလို Silk Air ကိုပဲအမ်ားဆံုးစီးခဲ့ပါတယ္။ ေၿပာခဲ့ဖူးတဲ့အတိုင္းေစ်းကမကြာတာရယ္ Jet Star ေလယာဥ္ပ်ံကိုမစီးခ်င္တာေတြရယ္နဲ.ရန္ကုန္ေလဆိပ္မွာေတြ.ရမယ့္အခက္အခဲေတြကိုေရွာင္ရွားခ်င္တာရယ္ေတြရယ္ေၾကာင့္ပါ။ အခုေတာ့MAI ကက်ေနာ္တို.ႏိုင္ငံေတာ္အလံတင္ေလယာဥ္ေတာ့ပ်ံေနပါၿပီ။ စလံုးကိုပထမဆံုးထြက္လာတံုးကဘန္ေကာက္ကတဆင့္ ဆိုေတာ့ ရန္ကုန္ကေနဘန္ေကာက္ကို MAIနဲ့ပ်ံတံုးေနာက္ဆံုးအလံတင္ေလယာဥ္စီးၿပီးေနာက္ပိုင္းတခါမွ ကိုယ့္ႏိုင္ငံအလံပါတဲ့ ေလယာဥ္ မစီးၿဖစ္ေသးပါဘူး။

Silk Air ကေတာ့အားလံုးသိတဲ့အတိုင္း Singapore Airlines (SQ) ကပိုင္တဲ့ဒုတိယအဆင့္အတန္းရွိတဲ့ေလေၾကာင္းတစ္ခုပါ။ ေဒသအတြင္းခရီးတိုေလးေတြပ်ံဖို.အတြက္ ဆိုေတာ့ Air Bus 319 နဲ့ Air Bus 320 ေတြကိုသံုးေလ့ရွိပါတယ္။ အခုလက္ရွိ MAI နဲ့ Jet Star ကပ်ံေနတဲ့ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစားတူတူပါပဲ။ စလံုးကလူေတြမွာေတာ့ေရြးစရာမရွိရန္ကုန္ၿပန္မယ္ဆိုရင္ MAI သို.မဟုတ္ Silk Air ေပါ့။ က်ေနာ္ရဲ့ personal ခံစားခ်က္အရဆိုႏွစ္ခုလံုးနဲ့မပ်ံခ်င္တာအမွန္ပါ။ ဒါမယ့္သူတို.နဲ့မွ မပ်ံရင္ဘန္ေကာက္ကပတ္ၿပန္ ရမွာဆိုေတာ့ သိပ္ေတာ့မလြယ္ဘူးဗ်။ တခါတေလက်ေနာ္အားလို. Air fare ေတြၾကည့္ရင္ပတ္ပ်ံတာသက္သာ ေနတက္တယ္၊ budget airline နဲ့ကိုေၿပာပါတယ္။ ဒါမယ့္လဲ transit လုပ္ရမယ့္အခ်ိန္ေတြနဲ့ဗီဇာအတြက္ ကုန္ရအံုးမွာပဲဆိုေတာ့ဘာမွေတာ့သိပ္မထူးေတာ့ပါဘူး။

အခုေနာက္ဆံုးတစ္ေခါက္ၿပန္ေတာ့ Company ကလူၾကီးမိသားစုနဲ.အတူဆိုေတာ့ခရီးစဥ္ကိုက်ေနာ္ကဆြဲေပးၿပီး က်ေနာ္ရဲ့ရံုးခ်ဳပ္ ကေန လက္မွတ္ကိုဝယ္ပါတယ္။ သူတို.ဝယ္တဲ့အခ်ိန္ကသြားမယ့္ရက္နဲ.ေတာ္ေတာ္ေလကပ္သြား ၿပီးတရုတ္ႏွစ္ကူးရံုးပိတ္ရက္ ေတြေၾကာင့္ လက္မွတ္ေတြကေတာ္ေတာ္ေလးခက္ၿပီး Silk Air ကေရာင္းတဲ့လက္မွတ္ ကုန္လို. SQ ကေရာင္းတဲ့လက္မွတ္ပဲက်န္ေတာ့တာေၾကာင့္ SQ လက္မွတ္ကိုပဲေစ်းၾကီးေပးဝယ္လိုက္ၾကရပါတယ္။ ရန္ကုန္ကို Silk Air ကပ်ံတယ္ဆိုေပမယ့္ SQ အေနနဲ.လဲ code share လုပ္ၿပီးေစ်းၾကီးတင္ေရာင္းတာပါ။ က်ေနာ္ ၿပန္မယ့္ရက္ ၂၄ နာရီအလိုမွာေတာ့ silk air online ကေနက်ေနာ္ internet check in လုပ္ၾကည့္တယ္ခင္ဗ်။ က်ေနာ္ ရဲ့လက္မွတ္က SQ လက္မွတ္ၿဖစ္ေနတာရယ္၊ internet check in နဲ့ဆိုမနက္အေစာၾကီးေလယာဥ္ခ်ိန္ ဆိုေတာ့ အိမ္ကေနအေစာၾကီးမထြက္ပဲ အခ်ိန္ကိုက္ၿပီးသြားလို.ရတာရယ္၊ ထံုးစံအတိုင္းက်ေနာ္ crazy ၿဖစ္တဲ့ခံုေနရာ ကိုၾကိဳဦးထားလို.ရေအာင္ဆိုၿပီးေတာ့ပါ။

ဒီေနရာမွာ internet check in အေၾကာင္းမသိေသးတဲ့လူေတြအတြက္ က်ေနာ္နည္းနည္းေၿပာၿပရေစ။ အခုေနာက္ပိုင္းနည္းပညာ ဖံြၿဖိဳးမွဳေတြ၊ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြအခ်င္းခ်င္းေကာင္းသည္ထက္ေကာင္းေအာင္ ၿပိဳင္ဆိုင္တာေတြကေနဒီဝန္ေဆာင္မွဳ တစ္ခုၿဖစ္လာ တာပါ။ ပထမတန္းစားနဲ့၊ ဒုတိယတန္းစားေလေၾကာင္း လိုင္းတိုင္းလိုလို internet check-in ဝန္ေဆာင္မွဳေတြရေနပါၿပီ။ အခုေနာက္ဆံုး budget airline တစ္ခုၿဖစ္တဲ့ Air Asia မွာေတာင္ရေနပါၿပီ။ internet check in လုပ္တဲ့အတြက္ေလဆိပ္ေကာင္တာမွာ သြားတန္းစီ စရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ဒါမယ့္ကိုယ့္စီပါလာတဲ့ အိတ္နဲ့ပစၥည္းေတြကို check in လုပ္ဖို.အတြက္နဲ.လိုအပ္ခဲ့ရင္ passport စာအုပ္ကို စစ္ေဆး ဖို. အတြက္ေကာင္တာ တစ္ခုကိုေတာ့သြားရပါေသးတယ္။ သို.ေသာ္သီးသန့္ေကာင္တာၿဖစ္တဲ့အတြက္ တန္းသိပ္စီ စရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ဒါအၿပင္ေလယာဥ္ထြက္ခြာဖို. ၄၈နာရီအထိၾကိဳတင္ခ်က္ကင္ဝင္ထားလို.ရပါတယ္။ (ဒီထဲမွာၿမန္မာၿပည္ကိုသြားမယ့္ ခရီးစဥ္ေတြအတြက္မပါဘူးဗ်ေနာ္။) internet ကခ်က္ကင္ဝင္တာနဲ့အေရးေပၚထြက္ေပါက္မ်ားကလြဲၿပီး ထိုင္ခံုကိုကိုယ္ၾကိဳက္တဲ့ ေနရာမွာ ၾကိဳတင္ယူထားလို.ရၿပီး boarding pass ကိုပါကိုယ့္မွာ printer ရွိရင္ထုတ္ယူသြား လို.ရပါတယ္။ ေလဆိပ္မွာလဲ Self Service Check In Machine လို.ေခၚတဲ့ကိုယ္တိုင္ ခ်က္ကင္ လုပ္ရတဲ့စက္ေတြနဲ. လဲခ်က္ကင္ဝင္လို.ရပါတယ္။ အခုေနာက္ဆံုးဝန္ေဆာင္မွဳကေတာ့ mobile phone ေပၚကေနေတာင္ခ်က္ကင္လုပ္လို. ရပါတယ္။

ခုနကအေၾကာင္းဆက္ေၿပာရရင္ က်ေနာ္ flight အတြက္ internet check in လုပ္တာဘယ္လိုမွာလုပ္မရဘူး။ not available ၾကီးပဲေၿပာေနတယ္။ က်ေနာ့္ Singapore Airline Member Area ကေနဝင္ေတာ့လဲမရေတာ့ က်ေနာ္ Silk Air customer service ကိုဖံုးေခၚၿပီးေမးၾကည့္တဲ့အခါၿမန္မာၿပည္ကိုသြားမယ့္ခရီးစဥ္မ်ားမွာေကာင္တာမွာပဲခ်က္ကင္ ေပးဝင္ပါတယ္တဲ့ဗ်ာ။ ဘယ္တက္ႏိုင္ မလဲ တက္စီကို ၅၀% ပိုေပးၿပီးေစာေစာသြားရံုပဲေပါ့။ ေလဆိပ္ေရာက္ေတာ့ Silk Air ေကာင္တာမ်ားမွာရန္ကုန္ flight အတြက္ ကိုယ္ထက္ ဝိရိယေကာင္းတဲ့လူေတြတန္းစီေနတာအရွည္ၾကီးဗ်ာ။ က်ေနာ္ဟိုၾကည့္ဒီၾကည့္လုပ္ေတာ့ Singapore Airlines ရဲ့ေကာင္တာမ်ား ရွိေတာ့ က်ေနာ္လက္မွတ္က SQ ဆိုေတာ့ရမလားစမ္းၾကည့္တာ၊ ရတယ္ဗ်ာ။ မဂၤလာနံနက္ပါဘာညာႏွဳတ္ဆက္ၿပီးတာနဲ့ e-ticket ဆိုေတာ့ က်ေနာ္ စာအုပ္ပဲေပးလိုက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့က်ေနာ္လိုခ်င္တဲ့ခံုေတာင္းေတာ့ေအးေအးလူလူပဲေပးပါ္တယ္။ ၄ ကီလိုပိုေနတာလဲလႊတ္ေပး လိုက္တယ္ဗ်ာ။ အလြန္စိတ္ခ်မ္းသာတာေပါ့။ အၿမဲတမ္းလိုလိုခ်န္ဂီမွာေအးေအးေဆးေဆး ရွိပါတယ္။ သယ္လာတာေတြမ်ားေနလို.ပိုေန တယ္ၿပန္ထုတ္လိုက္ပါအံုးဆိုလဲဘာမွအၿငင္းအခံုလုပ္မေနပဲထုတ္ေပးလိုက္တာမ်ားပါတယ္။ ေလယာဥ္ေပၚမွာစားဖို.အတြက္ က်ေနာ္ရဲ့ သက္သက္လြတ္အစားအစာ confirm ၿဖစ္တယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းေကာင္တာကဝန္ထမ္းကေၿပာလိုက္ပါေသး တယ္။ boarding pass နဲ့က်ေနာ္စာအုပ္ ကိုေပးၿပီးတာနဲ.အိမ္အၿပန္ခရီးသာယာေစေၾကာင္း၊ ေလယာဥ္ေပၚမွာေပ်ာ္ရႊင္ ခ်မ္းေၿမ့ပါေစေၾကာင္း ႏွဳတ္ဆက္စကား ကိုပါေၿပာသြားပါတယ္။ ကမာၻအေကာင္းဆံုးေလဆိပ္ခ်န္ဂီရဲ့ဝန္ေဆာင္မွဳေတြပါ။ က်ေနာ္ဒီဟာကို အေသးစိတ္ ေၿပာရတဲ့အေၾကာင္းရင္း ကေတာ့ေနာက္ပိုင္းမွာထင္ရွားလာပါလိမ့္မယ္။

ဒီလိုနဲ.က်ေနာ္အမိၿမန္မာၿပည္ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကိုေရာက္ခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ၿပန္ဖို႕ရက္ေစ့လို႕စလံုးၿပန္ဖို.ရက္ေရာက္ေတာ့ေလဆိပ္ကိုထံုးစံ အတိုင္း တစ္ေယာက္ထဲဆင္းလာခဲ့တယ္။ ေလဆိပ္ကိုကားဆိုက္ၿပီးတာနဲ့စေတြ.ရတာကေတာ့ အလုပ္သမားမ်ားပါ။က်ေနာ့္ပစၥည္း ကိုကားေပၚက သယ္ခ်မယ္တကဲကဲလုပ္ေနတယ္။ က်ေနာ္မွာေသတၱာတစ္လံုး ပဲပါတာဘာအလုပ္သမားမွမလိုဘူးေလ။ သူတို.ရဲ့စားဝတ္ေနေရးကို အေရးမစိုက္လို.ေတာ့မဟုတ္ပါဘူးေနာ္။ ဒါမယ့္ေလဆိပ္တစ္ခုရဲ.မလိုအပ္တဲ့ဝန္ေဆာင္မွဳတစ္ခုပါ။ က်ေနာ္ ဘယ္သူမွလဲေစာင့္စရာ ႏွဳတ္ဆက္စရာမရွိေတာ့ တိုက္ရိုက္ပဲ ခ်က္ကင္ေကာင္တာကိုဝင္ခဲ့တာေပါ့။ ဒီမွာေနာက္တစ္မ်ိဳးဘယ္တိုင္းၿပည္မွာမွမရွိေသာ ေလဆိပ္ ခ်က္ကင္ေကာင္တာမ်ားအဝင္လံုၿခံဳေရးကေတာ့ထံုးစံအတိုင္းဟိုေမးဒီေမးေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္ကရန္ကုန္ေလဆိပ္အေၾကာင္း ေကာင္းေကာင္း ၾကီးသိတဲ့သူဆိုေတာ့ ဟဲဟဲ သိတယ္မဟုတ္လား။

Silk Air ေကာင္တာေရာက္ေတာ့က်ေနာ္မဂၤလာနံနက္ပါဘာညာႏွုဳတ္ဆက္ပါတယ္။ ဒါမယ့္ ေကာင္တာမွဝန္ထမ္းကေတာ့မ်က္နာေသ၊ အသံၿပတ္ၿပတ္စက္ရုပ္ေလသံနဲ.တာဝန္အရသူ.ႏွဳတ္ဆက္လို.ၿပန္ႏွဳတ္ရတဲ့ေလသံနဲ့ပါ။ တစ္စက္ေလးမွမၿပံဳးပါဘူးဗ်။ ထားပါေတာ့ ဒါကၿဖစ္တက္ပါတယ္စိတ္မၾကည္တဲ့အခါ၊ အိပ္ေရးမဝတဲ့အခါေတြမွာ ၿဖစ္တက္ေတာ့ေဗြမယူေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္ခ်င္းလဲစာတယ္ေလ။ က်ေနာ္မွာလဲဒီခံုကိုပဲ crazy ၿဖစ္ေတာ့ေကာင္တာ မွာစၿပီးခ်က္ကင္လုပ္တာနဲ.ေရွ.တန္းေတြကိုေပးဖို.ေတာင္းပါတယ္။ ဒါနဲ့ေက်းဇူးရွင္က ေရွ.ခံုေတြအကုန္ reserved လုပ္ထားတဲ့အေၾကာင္းေၿပာေရာ၊ ဒါေတာ့က်ေနာ္သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ဘူးဗ်ာ။ က်ေနာ္ေရာက္တာ အေစာၾကီး ထဲက ဘယ္သူေတြကကိုယ့္ထက္ေစာေအာင္လာၿပီးခ်က္ကင္လုပ္သြားလို.ခံုေတြမရွိေတာ့တာလဲ။ က်ေနာ္ကဒါဆို ဘယ္ခံုတန္း ကိုရမွာလဲ ဆိုေတာ့ ၂၀ ေက်ာ္ဗ်ာ။ အဲ့ဒါအေရွ.မွမဟုတ္တာေနာက္ဆံုးနီးပါးဗ်ာ။ ဒါနဲ.က်ေနာ္အထြန္႕တက္ၿပီး ေတာ့ဘာၿဖစ္လို.လူမလာေသးတဲ့ ခံုေတြကိုဖယ္လို.မရတာလဲဆိုေတာ့။ ၾကိဳတင္စီစဥ္ထား တာတဲ့၊ ဖယ္လို.မရဘူးတဲ့။ က်ေနာ္စိတ္ကေတာ္ေတာ္ကိုတိုလာပါၿပီ။ ဒါနဲ.က်ေနာ္က Singapore Airlines Member ၿဖစ္တဲ့အတြက္အထူးအခြင့္အေရးေပးဖို.နဲ့ဒီ computer system ကိုမသံုးတက္ရင္ က်ေနာ္ခံု ေတြကိုေရြ.ေပးမယ္လို. ေၿပာေတာ့ဘာမွၿပန္မေၿပာပဲ Boarding pass ကို print လုပ္ၿပီးေပးပါတယ္။ က်ေနာ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ခံုတန္း ၁၄ မွာပါ။ က်ေနာ္အေလ်ာ့မေပးပဲဒီခံုမၾကိဳက္ဘူးဆိုၿပီးအေရးေပၚထြက္ေပါက္အတန္းကိုေပးပါလို.ထပ္ေၿပာေတာ့ၿပန္အေရြ.အေၿပာင္းလုပ္ၿပီး ေပးပါတယ္။ ဒီခံုကိစၥတြက္တင္စကားေၿပာရတာ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ၾကာၿပီးမလိုလားအပ္တဲ့စကားေတြေၿပာ ေနၾကရတာပါ။ Silk Air လို ေလေၾကာင္းလိုင္းကဝန္ထမ္းအေနနဲ.ေတာ့ Changi ကအၿပံဳးသင္တန္းမ်ား မတက္ထားသိတိုင္အေၿခခံ customer service တစ္ခု အေန နဲ. ကေတာ့ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ရွိသင့္ပါတယ္။ က်ေနာ္ အေနနဲ့ဒီလိုဝန္ထမ္းဘဝကိုေနခ့ဲဖူးတဲ့လူဆိုေတာ့စာနာေထာက္ထား မိေသာ္ လည္းနည္းနည္းေလးေတာ့ၿပဳၿပင္ေစခ်င္တယ္ဗ်ာ။

ဘယ္သူ႕ကိုမွထိခိုက္ေစလိုတဲ့စိတ္နဲ႕ေရးထားတာမဟုတ္ပဲ။ က်ေနာ့္တို႕ၿမန္မာေတြရဲ့ဝန္ေဆာင္မွဳအဆင့္အတန္းပိုမိုၿမင့္မားလာဖို႕ရည္ရြယ္
ပါေၾကာင္း။




က်ေနာ္နဲ႕ Airline Industry အပိုင္း (၁၀) ေနာက္ဆံုးပိုင္းသို႕

2 comments:

  1. ရန္ကုန္ေလဆိပ္ ေရာက္တိုင္း အသက္႐ွဴ က်ပ္မိတယ္ဗ်ာ။
    အဝင္ပဲ ပဲျဖစ္ျဖစ္ အထြက္ပဲျဖစ္ျဖစ္...ကိုယ္႕အနားကို ဝန္ထမ္းေတြ ဝိုင္းလာၿပီး တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ နဲ႕။ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ တကၠစီငွား ၿပီး ကိုယ္႕ပစၥည္းကိုယ္ ကားေပၚတင္တာျဖစ္ျဖစ္ ခ်တာျဖစ္ျဖစ္္ ေဘးက ေန ႀကဳံ တဲ႕အထုပ္ တစ္ထုပ္ အတင္း ဆြဲတင္/ဆြဲခ် လုပ္ေပးၿပီး လုပ္အားခ ေတာင္းတာမ်ိဳးက ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္...။ ခ်က္ကင္ ဝင္တာမေျပာနဲ႕ ေလဆိပ္ အခြန္ေဆာင္ကတည္းက ေနရာတုိင္း ရွစ္ေခါက္ က်ိဳးေနတဲ႕ မ်က္နွာေတြနဲ႕ ခ်ည္းပဲ။အဆင္႕အတန္းျမင္႕မားတဲ႕ ဝန္ေဆာင္မႈမ်ိဳး မေရာက္ခင္ အတန္ငယ္ေဖာ္ေရြတာေလာက္ပဲ အရင္ ျမင္ခ်င္စမ္းပါဘိ။

    ReplyDelete
  2. အင္းဒါကေတာ့ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ရဲ့ မရိုးႏိုင္ေသာၿမင္ကြင္းပါပဲ ...
    အဝင္အထြက္မွန္သမွ်ကို ေငြလမ္းခင္းၿပီးသြားရတာေပါ့ ... ဟီးဟီး

    ReplyDelete